Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen (Ver)bouwprojecten bij GMW

Bouwupdate 19 mei

Oplevering nieuwbouw Heymansgebouw
Komende week wordt de nieuwbouw aan het Heymans opgeleverd. Aannemingsbedrijf Hegeman draagt het pand dan officieel over aan de RUG. Een feestelijk moment, dat we gezien de situatie in stilte zullen vieren. Na de oplevering start de inrichtingsfase. Hiervoor wordt deze week een keuze gemaakt voor de leverancier.

Buitenonderhoud Grote Rozenstraat
Terwijl de bouwactiviteiten aan het Heymansgebouw worden afgerond, start er een nieuw renovatieproject op de faculteit. De buitenzijde van het Boumangebouw, het Van Geldergebouw en het Jantina Tammeshuis wordt de komende maanden aangepakt.

Het gaat om diverse onderhoudswerkzaamheden, zoals schilderwerk, reparatie van kozijnen, zinkwerk, ornamenten en het vervangen van kapotte markiezen. De aannemer Brands Bouw start na het Pinksterweekend met de opbouw van de steigers. Daarnaast komen er twee bouwketen te staan voor het Nieuwenhuisgebouw. De fietsenrekken worden verplaatst. De definitieve planning is nog niet beschikbaar. De werkzaamheden lopen tot en met oktober.

Tuin
Ondertussen zijn ook er ook werkzaamheden gestart in de Oude Hortustuin. Er komt nieuwe bestrating rond de vijver en ook de beplanting in het westelijk deel van de tuin worden momenteel aangepakt. Deze werkzaamheden maken deel uit van het tuinplan dat vorig jaar is opgesteld.

Laatst gewijzigd:19 mei 2020 13:48