Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

Fanny Janssen ontvangt prestigieuze Allianz European Demographer Award 2018

12 april 2018
Fanny Janssen (links) en Kieron Barclay (rechts) met hun awards

Op 10 april werd in Berlijn de 2018 Allianz European Demographer Award uitgereikt. Winnaar van deze prestigieuze prijs is professor in Demografie Fanny Jannsen, van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

De Allianz European Demographer Award eert excellent onderzoek op het gebied van bevolkingsonderzoek naar demografische veranderingen in Europa, gedaan door een onderzoeker in het beginstadium van zijn carrière en een onderzoeker in een verder gevorderd stadium.

De evaluatiecommissie, samengesteld uit gerenommeerde internationale experts in bevolkingsonderzoek, beoordeelde de nominaties en selecteerde Fanny Janssen voor prijs voor de ervaren onderzoeker. De junior award werd gewonnen door Kieron Barclay (Max Planck Institute for Demographic Research, Rostock).

De beoordelingscommissie eerde de uitmuntende wetenschappelijke excellentie van Janssen en de innovatieve onderzoeksresultaten, die van groot wetenschappelijk belang zijn en een hoge internationale zichtbaarheid hebben.

Dr. Andreas Edel, lid van de jury en secretaris van Population Europe, verklaarde: "Haar uitstekende onderzoeksprojecten omvatten een aantal zeer invloedrijke studies over de lange termijn ontwikkeling van mortaliteit en gezondheidspatronen in heel Europa. Het onderzoek heeft een belangrijke bijdrage geleverd in het begrijpen van sterftetrends en sterfteverschillen tussen landen en geslachten, en om een betere prognoses van de toekomstige levensverwachting te kunnen maken."

Laatst gewijzigd:26 februari 2020 09:40