Over ons Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen

24 november 2016
Master Real Estate Studies
RICS

Aan de masteropleiding Real Estate Studies van de Rijksuniversiteit Groningen is de RICS-accreditatie verleend. De accreditatie, uitgegeven door the Royal Institution of Chartered Surveyors, is geldig voor de periode 2016-2020.

RICS is een beroepsorganisatie die professionals binnen land, vastgoed en bouwsector wereldwijd accrediteert. RICS werkt samen met universiteiten om ervoor te zorgen dat de geaccrediteerde opleidingen aansluiten bij de vastgoed sector. Dit betekent dat wanneer je studeert aan een geaccrediteerd programma, dit zal door de werkgevers als benchmark van kwaliteit wordt erkend. De Master Real Estate Studies in Groningen is de enige fulltime academische opleiding in Nederland met deze accreditatie.

Master Real Estate Studies

De Master Real Estate Studies integreert geografie en planologie met economie en finance. Studenten worden opgeleid tot vastgoed professionals die getraind zijn in het integreren van financiën en stedelijke economie, met kennis van de lokale ontwikkelingen op het gebied van planologie. De Master of Real Estate Studies combineert theorie en toegepaste econometrie.

Real Estate Centre

De Master is onderdeel van het Real Estate Centre (REC), binnen de vakgroep Economische Geografie van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen en gesitueerd in een van 's werelds top scholen in Regional Science. REC is opgezet in 2015 om wetenschappelijk onderzoek op het gebied van vastgoed te stimuleren en coördineren, en om relaties tussen de universiteit en het bedrijfsleven te faciliteren.

Laatst gewijzigd:26 februari 2020 09:40