Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Vier FEB-onderzoekers in Top 40 Best Publicerende Nederlandse Economen

19 december 2019
Peter Verhoef

Publiceren in internationale, wetenschappelijke peer reviewd tijdschriften is belangrijk voor onderzoekers aan de universiteit. Het tijdschrift Economisch Statistische Berichten (ESB) brengt jaarlijks een ranking van de Nederlandse economen die in de afgelopen vijf jaar het vaakst gepubliceerd hebben in zulke tijdschriften.

In de Economentop 40 van 2019 staan vier onderzoekers van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Dat zijn: Peter Verhoef (op plek 18), Robert Inklaar (29), Bart Los (36) en Gaaitzen de Vries (39). Daarnaast is ook Marcel Timmer (namens het Centraal Planbureau op plek 22) als deeltijdhoogleraar verbonden aan de RUG. Timmer trad in september toe tot de directie van het CPB.

Zie voor de volledige Economentop 40 de website van ESB.

Robert Inklaar
Bart Los