FEB alumnus Mariska Verstappen wint Dutch Marketing Thesis Award 2015
Voor haar masterscriptie over online reviews van consumenten heeft oud-FEB student Mariska Verstappen op 19 maart de Dutch Marketing Thesis Award 2015 gewonnen. De prijs wordt jaarlijks toegekend aan het beste afstudeeronderzoek van marketingstudenten in Nederland. Verstappen won voor haar thesis ook al de Leeflang Scriptieprijs van de vakgroep Marketing van de FEB. Aan de Dutch Marketing Thesis Award is een bedrag van 1000 euro verbonden. Inmiddels is Mariska Customer Insights Analyst bij bol.com.
Voor de Dutch Marketing Thesis Award kiezen de marketingassociaties in de verschillende steden hun beste marketingscripties en die gaan vervolgens door naar de finale. Een jury, bestaande uit Esther de Berg (NIMA), Jelle Bouma (Customer Insights Centre RUG) en Peter van Eck (GFK) beoordeelde de thesis van Verstappen uiteindelijk als beste van de zes inzendingen. De jury hanteert criteria als wetenschappelijk niveau, innovativiteit en praktische toepasbaarheid.
Tips voor webwinkels
Welke factoren dragen eigenlijk bij aan de nuttigheid van reviews? Mariska Verstappen onderzocht het in haar scriptie "How reviews are reviewed: the impact of readability and social factors on the usefulness of online consumer reviews". Leesbaarheid van een review is van grote waarde voor consumenten. Maar ook sociale factoren spelen een duidelijke rol.
Een van de bevindingen van Verstappens onderzoek is dat consumenten een review met positieve nuttigheid-stemmen als waardevoller ervaren dan een review met negatieve stemmen, zelfs als de inhoud van deze reviews gelijk is. Door een duidelijke structuur en door het toevoegen van status-labels en specifieke filters om reviews op te sorteren, kunnen webwinkels concrete stappen zetten om hun reviews zo optimaal mogelijk weer te geven voor hun klanten.
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
25 april 2024
Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...