Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Koninklijke onderscheiding voor Harry Garretsen

26 april 2022
Harry Garretsen (derde van links) met de andere laureaten en het College van Betuur van de RUG

Professor Harry Garretsen is benoemd tot Officier in de Orde van Orange-Nassau.

Garretsen, hoogleraar International Economics & Business aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG en directeur van het expertisecentrum In the LEAD, combineert zijn baanbrekend onderzoek op het raakvlak van internationale, geografische en macro-economie al jaren met grote aandacht voor leiderschap en management.

Hij staat bekend als een uitstekende, mens- en maatschappijgerichte wetenschapper en expert, kundige adviseur en toegewijde bestuurder, die zich op effectieve wijze en met zichtbaar plezier inzet voor de verbetering van de kwaliteit en de vernieuwing van de wetenschap. Deze combinatie maakt hem nationaal en internationaal uniek en een groot voorbeeld voor jongere generaties onderzoekers.

Samen met hoogleraar Janka Stoker, is Garretsen een van de oprichters en directeuren van Centre of Expertise, In the Lead. Zij bekleden een belangrijke positie op het gebied van onderzoek naar leiderschap. Daarnaast zijn zij betrokken bij de executive (Master)programma’s over leiderschap van de University of Groningen Business School.

Garretsen heeft zijn onderzoek gecombineerd met grote organisatorische bijdragen aan de faculteit en is voormalig decaan van FEB. Ook voegt hij grote waarde toe aan de Nederlandse wetenschap en beleid, met name als bestuurslid van de sectie MAGW (Gedrags- en Maatschappijwetenschappen) bij de NWO.

Laatst gewijzigd:30 januari 2023 11:31