Onderwijs Promotietrajecten Over Groningen Graduate Schools

Enquêtes onder promovendi

Iedere twee jaar wordt een uitgebreide enquête gehouden onder alle promovendi van de Rijksuniversiteit Groningen, om hun motivatie, tevredenheid en het opleidingsklimaat in kaart te brengen. Deze enquête werd voor het eerst in 2009 gehouden. In 2021 vond de zevende editie plaats. De resultaten van de enquêtes staan hieronder (in het Engels).

• Pilot landelijke PhD survey 2021
    In 2021 hebben acht Nederlandse universiteiten (inclusief de RUG) bij wijze van pilot een serie landelijke vragen opgenomen in de eigen promovendivragenlijst. Hiermee wordt landelijk inzicht verkregen in de ervaringen met, en tevredenheid over, verschillende aspecten van het promotietraject zoals onderwijs, begeleiding, faciliteiten en werkdruk.
    Op de UNL-webpagina promovendisurvey worden de belangrijkste resultaten op een rij gezet.
    In 2023 zullen alle veertien Nederlandse universiteiten de set landelijke evaluatievragen afnemen.

Wellbeing enquête

In 2018 is voor het eerst een enquête gehouden met als specifiek doel om het welbevinden van promovendi in kaart te brengen. In 2020 volgde de tweede editie. De rapporten van deze Wellbeing Surveys staan hieronder (in het Engels).

Enquête onder begeleiders

In 2018 is voor het eerst een enquête gehouden onder begeleiders van promovendi. Zie hieronder voor de resultaten (in het Engels).

Laatst gewijzigd:18 december 2023 10:51