Klaas van Veen benoemd tot hoogleraar Onderwijskunde
Klaas van Veen wordt per 1 november 2013 benoemd tot hoogleraar Onderwijskunde, in het bijzonder de ontwikkeling van beroepsvaardigheden van leraren.
De leerstoel wordt ondergebracht bij de basiseenheid Lerarenopleiding van de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen en heeft primair betrekking op het opleiden van leraren en onderzoek naar de ontwikkeling van de beroepsvaardigheden van leraren.
Het onderzoek richt zich op de ontwikkeling die leraren gedurende hun loopbaan doormaken in hun kennis en vaardigheden in hun vak, hun vakdidactiek en hun algemeen pedagogisch-didactische vaardigheden. In dit onderzoek wordt bijzondere aandacht besteed aan het vraagstuk of deze vaardigheden en de ontwikkeling daarin gepaard gaan met betere resultaten en leerwinst van leerlingen.
Dr. Klaas van Veen doorliep de pabo in Zwolle en studeerde daarna Onderwijskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen. In 2003 promoveerde hij in Nijmegen op het proefschrift 'Teachers' emotions in a context of reforms'. Daarna werd hij universitair docent aan de Radbouduniversiteit en bij het Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing van de Universiteit Leiden. Momenteel is hij projectleider van het Landelijke Expertisecentrum Leren van Docenten.
Laatst gewijzigd: | 29 maart 2019 07:02 |
Meer nieuws
-
16 mei 2024
KNAW benoemt Mladen Popović en René Veenstra tot lid
Hoogleraar Mladen Popović en hoogleraar René Veenstra zijn door de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) benoemd tot lid.
-
01 mei 2024
Gedragswetenschapper Carsten de Dreu benoemd tot hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen
De Rijksuniversiteit Groningen kondigt met veel genoegen de benoeming aan van de gerenommeerde sociale en gedragswetenschapper Carsten de Dreu tot onderzoekshoogleraar aan de RUG.
-
09 april 2024
Kirsten van den Bosch: ‘Studenten verbinden met de praktijk is echt in elke opleiding haalbaar’
Dr. Kirsten van den Bosch en haar team wonnen de Best Practice Award 2024 met hun initiatief om studenten te verbinden met organisaties om echte problemen op te lossen binnen Academic Learning Communities.