Over ons Campus Fryslân Studeren bij Campus Fryslân

Huisvesting

Als je bij Campus Fryslân studeert, dan is het de moeite waard om in Leeuwarden wonen. Het goede nieuws is dat je in Leeuwarden relatief eenvoudig een geschikte woonruimte vindt. Zeker als je dit vergelijkt met andere studentensteden. Let op: voor eerstejaars GRL studenten wordt studentenhuisvesting verzorgd door UCF.

Hoe vind je een geschikte kamer, studio of appartement in Leeuwarden?

Verschillende platformen hebben een ruim aanbod van kamers, appartementen en studio's in Leeuwarden. Sommige hiervan zijn gratis, anderen vragen een registratievergoeding of een maandelijks bedrag. Student Stay is een partner van de Campus en en heeft accommodatie beschikbaar voor RUG/Campus Fryslân-studenten. De locaties van Student Stay liggen dicht bij de campus.

Kijk ook eens op Facebook waar je verschillende pagina's/groepen vindt zoals:

Wat kost woonruimte in Leeuwarden?

Hoe groter de woonruimte, hoe hoger de prijs. Ook de locatie en jouw voorkeur voor een (on)gemeubileerde ruimte beïnvloedt de huurprijs. Prijzen variëren van ongeveer 300 tot 550 euro (en meer) per maand.

Goed om te weten

• Aan het begin van het academische jaar zijn er veel studenten op zoek naar woonruimte. Begin daarom ruim op tijd met zoeken.
  • Kijk uit voor oplichtpraktijken: ga alleen in zee met betrouwbare bedrijven en bezichtig altijd de kamer voordat je een contract tekent. Maak nooit geld over voor je een contract hebt, en vraag altijd om een betaalbewijs.
Laatst gewijzigd:11 juli 2023 15:01