Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsWaar vindt u onsHuisstijlBasiselementenBeeldBeeldplan Rijksuniversiteit Groningen (RUG)

Beeldplan en verschillende vormen van communicatie

Corporate communicatie

Folders en brochures, de (corporate) website, magazines en film; als we de RUG willen karakteriseren voor een of meerdere doelgroepen zijn de richtlijnen volledig van toepassing.

Mediacommunicatie

In mediacommunicatie kunnen de richtlijnen niet altijd strak worden toegepast. In communicatie over bepaald onderzoek ligt het bijvoorbeeld voor de hand om met beelden het onderwerp van onderzoek toe te lichten of uit te leggen. Vanzelfsprekend zullen ook regelmatig foto's van een bepaalde actuele gebeurtenis berichten ondersteunen, denk aan belangrijke ondertekenmomenten of bezoeken van belangrijke buitenlandse delegaties. In dit geval heeft het beeld een andere functie en voldoet het niet aan alle richtlijnen

Onderwijscommunicatie en -marketing

Voor folders en brochures, magazines en websitepagina's die bedoeld zijn om de RUG als onderwijsinstelling neer te zetten zijn de richtlijnen van toepassing.

Voor beelden op Twitter en Facebook is dit vanzelfsprekend niet altijd het geval. Daar speelt bij de keuze van de beelden actualiteit, interactie, trots, humor en 'zorg' ook een belangrijke rol.

Facebook
Facebook

Onderzoekcommunicatie

Corporate magazines, zoals Broerstraat 5 voor alumni, of magazines van faculteiten staan vaak voor een belangrijk onderdeel in het teken van onderzoek. In principe voldoen beelden in deze uitingen aan de richtlijnen.

Film

In het geval van bewegende beelden is geen specifieke stijl gedefinieerd. Vanzelfsprekend is het wel van belang dat het logo aan het begin en aan het einde van de video wordt getoond, dat het juiste lettertype wordt gebruikt en dat gewerkt wordt met de huisstijlkleuren uit het primaire palet voor illustratieve elementen of stijlelementen.

Laatst gewijzigd:26 juni 2015 14:26
printOok beschikbaar in het: English