Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity RUG-profiel en huisstijl RUG-huisstijl Beeld en Video

Beeldselectie en beeldbank

In de RUG-beeldbank kan iedereen rechtenvrije foto’s zoeken en downloaden. Faculteiten en diensten kunnen bovendien in de beeldbank hun eigen collecties beeldmateriaal opbouwen. Toegang tot de foto’s van de eigen faculteit of dienst verloopt via een ‘generiek account'. Meer informatie over dit account vind je bij de beeldcoördinator van de betreffende faculteit of dienst.

Beeldcoördinatoren faculteiten en diensten

Elke faculteit en dienst heeft twee of drie beeldcoördinatoren. Zij hebben rechten om in de beeldbank beelden te uploaden en te beheren voor hun eigen faculteit of dienst. Daarnaast zijn ze aanspreekpunt voor vragen en opmerkingen.

Er is een handleiding voor beeldcoördinatoren beschikbaar.

Voor het gebruik van niet-rechtenvrije foto’s zijn afspraken nodig met de fotograaf van de foto.

Beheer beeldbank

Het beheer van de beeldbank is in handen van de afdeling Communicatie. Vragen of suggesties zijn welkom!

Laatst gewijzigd:06 december 2022 14:15