Over ons Werken bij de RUG Daarom werk je bij de RUG

Qing Gong

Qing Gong werkt als Internationalisation and Research Policy Officer bij de Faculty of Science and Engineering. Als gevolg van de reorganisatie van het voormalige Yantai-team verdiept Qing zich nu als Talent Traveller in verschillende faculteiten en afdelingen binnen de Rijksuniversiteit Groningen.

Hoe bent u op de Rijksuniversiteit Groningen terechtgekomen?

Ik ben in 2008 uit China naar Groningen gekomen om mijn Master in rechten te halen.

Hoe is het om als assisterende medewerker bij de Rijksuniversiteit Groningen te werken?

Het is het beste van twee werelden: ik word omringd door geweldige assisterende medewerkers en krijg ondertussen de kans om te leren van toegewijde wetenschappelijke medewerkers.

Hoe zou u uw werk omschrijven?

Ik ben begonnen als academisch adviseur bij de Faculteit Rechtsgeleerdheid. In die rol help ik studenten die onze Engelstalige programma's volgen met hun studieplanning en soms ook met persoonlijke kwesties. Omdat ik zelf aan deze faculteit heb gestudeerd, heb ik het gevoel dat ik veel te bieden heb, vooral aan de internationale studenten, omdat ik gebruik kan maken van mijn eigen ervaring.

We helpen studenten bij het beantwoorden van hun e-mails, bij het voeren van individuele gespreken en bij het geven van presentaties. In een ander land studeren kan best overweldigend zijn. Daarom is het belangrijk dat studenten weten dat we er voor ze zijn.

Wat maakt uw werk als assisterende medewerker bij de Faculteit Rechtsgeleerdheid zo leuk en interessant?

De Faculteit Rechtsgeleerdheid is waar ik als student en als medewerker ben begonnen, dus het is erg leuk om te werken met collega's die ooit mijn docenten en academische adviseurs waren! Wat het werk vooral interessant en dankbaar maakt, is het feit dat ik mijn medestudenten advies kan bieden op basis van mijn eigen ervaring. Ik heb zelf indertijd hulp gekregen van de faculteit en nu kan ik iets terugdoen. Dat is een heel fijn gevoel.

Ik heb daarnaast voor de Faculty of Science and Engineering (de grootste faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen) en de Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij(de kleinste faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen) gewerkt. Het is ook heel interessant om de verschillende culturen van de verschillende faculteiten te ervaren.

Wat vindt u van de Rijksuniversiteit Groningen als werkgever?

De Rijksuniversiteit Groningen vindt talent belangrijk. Het is een uitstekend georganiseerde instelling die haar medewerkers voldoende mogelijkheden biedt om te groeien.

Hoe zou u de Rijksuniversiteit Groningen omschrijven aan een buitenstaander?

De Rijksuniversiteit Groningen is een organisatie die verantwoordelijkheid neemt voor haar studenten, medewerkers en de samenleving. En er werken hier zo veel geweldige collega's!

Hoe is het om in Groningen te werken en te wonen?

Het voelt gezellig, prettig en veilig. Ik verveel me niet in Groningen, omdat er altijd wel ergens iets interessants te beleven is. Dankzij onze studenten is het vrij internationaal.

Laatst gewijzigd:24 juli 2023 14:15