Over ons Werken bij de RUG Dual Career Support

Wat is DCS?

Wat is Dual Career Support en voor wie is het bedoeld?

Dual Career Support (DCS) biedt ondersteuning en advies aan partners van nieuwe wetenschappelijke medewerkers van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) die naar Groningen zijn verhuisd.

Welke diensten biedt DCS aan partners?

DCS biedt een scala aan diensten, waaronder loopbaanondersteuning, sociale activiteiten, kortingen op lokale voorzieningen, en de mogelijkheid om deel te nemen aan workshops en evenementen.

Zijn er kosten verbonden aan de diensten van DCS?

Nee, de diensten van DCS zijn gratis voor partners van nieuwe wetenschappelijke medewerkers van de RUG gedurende het eerste jaar.

Wat zijn de voordelen van inschrijving bij Dual-Career Support?
  • Gratis workshops
  • Contact met andere partners
  • Hulp bij het zoeken naar werk
  • Hulp bij het opbouwen van professionele en sociale netwerken
  • Gratis oefenen met de Nederlandse taal
  • We care!

Procedure

Hoe kan mijn partner zich aanmelden bij DCS?

Partners kunnen zich aanmelden door het aanmeldingsformulier in te vullen op de DCS-website. Na goedkeuring ontvangen ze informatie over de beschikbare ondersteuning.

Wat gebeurt er na het tweede jaar van inschrijving bij DCS?

Na twee jaar eindigt het lidmaatschap van DCS. Partners ontvangen hierover tijdig een melding via e-mail. Als iemand langer dan twee jaar geleden naar Groningen is verhuisd, kan die persoon contact opnemen met DCS voor verdere ondersteuning.

Activiteiten en workshops

Hoe kan mijn partner gebruikmaken van de loopbaanondersteuning van DCS?

Partners kunnen een intakegesprek aanvragen met een DCS Jobcoach om hun individuele doelen en behoeften te bespreken. Ze hebben ook toegang tot workshops, sollicitatietrainingen en vacatures bij de RUG.

Welke sociale activiteiten organiseert DCS?

DCS organiseert samen met het International Welcome Center North (IWCN) sociale evenementen en bijeenkomsten om partners te helpen hun netwerk in Groningen op te bouwen.

Werk zoeken

Ik vind het lastig om werk te vinden. Kunnen jullie me helpen?

DCS kan de partners van wetenschappelijk personeel helpen hun sollicitatiebrief en cv aan te scherpen, een netwerk op te bouwen en zichzelf in netwerkbijeenkomsten of sollicitatiegesprekken effectief te presenteren. Dit doen we door carrièreworkshops en door individuele sessies met een loopbaanbegeleider te faciliteren.

Krijg ik als partner van een wetenschappelijk medewerker een voorkeursbehandeling voor interne vacatures binnen de RUG?

Alle interne vacatures voor ondersteunend personeel worden eerst vijf werkdagen op het RUG-intranet geplaatst voordat ze extern worden gepubliceerd. Alle geïnteresseerde medewerkers en de partners van wetenschappelijk personeel moeten eerst de mogelijkheid krijgen om te solliciteren voordat de vacatures extern worden gepubliceerd.

Kan DCS mij een baan binnen of buiten de RUG garanderen als ik me inschrijf?

DCS kan geen baangaranties geven. Wel zijn al onze activiteiten en evenementen erop gericht de partners van wetenschappelijk personeel te helpen bij het zoeken naar werk binnen of buiten de universiteit.

Contact en meer informatie

Bij DCS streven we ernaar jou en je partner te ondersteunen, niet alleen professioneel, maar ook sociaal. Heb je vragen of wil je meer informatie?

Meer informatie over onze diensten is te vinden op de DCS Flyer of neem contact met ons op via dualcareer@rug.nl.

Laatst gewijzigd:15 februari 2024 11:26