Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Maak kennis met de winnaars van de Best Practice in Teaching & Learning Award 2024!

25 maart 2024

Groot nieuws bij het Education Festival ! De winnaars van de Best Practice in Teaching & Learning Award 2024 zijn bekendgemaakt en persoonlijk uitgereikt door de Rector Magnificus Prof. Jacquelien Scherpen.

De winnaars van de Best Practice Awards voor het oplossen van problemen uit de echte wereld

Op de eerste plaats staan dr. Kirsten van den Bosch, dr. Marieke Dekker, Bas Blom, MSc, en Linda Greveling, MSc, van de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen. Hun initiatief, "Theorie in de Praktijk: Studenten verbinden met organisaties om problemen uit de echte wereld op te Lossen in Academic Learning Communities", heeft de jury van de BPA overtuigd door de integratie van theorie en praktijk. Dit initiatief koppelt studenten aan organisaties om echte wereldproblemen aan te pakken. Via gezamenlijke onderzoeksprojecten passen studenten theoretische kennis toe op praktische problemen, waardoor hands-on leerervaringen en maatschappelijke impact ontstaan. Het docententeam van GMW heeft €5000 gewonnen om te investeren in hun onderwijsinnovatie.

decoratieve afbeelding
Winners of the Best Practice Awards 2024: Dr. Meghan L. Muldoon (UCF), Kirsten van den Bosch (BSS) and Dr. Leonieke Bolderman & Peter Groote (FSS).

De runners-up: het opleiden van toekomstige geografen

De jury heeft twee runners-up geselecteerd uit de elf innovaties die zijn ingediend door de faculteiten: Campus Fryslân en de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen. Dr. Meghan Muldoon bij Campus Fryslân introduceert Virtual Township Tourism, waar studenten zich storten op een begeleide virtuele verkenning van een Zuid-Afrikaans township. Deze ervaring zet discussies in gang over armoede, ethiek van het toerisme en de rol van VR in het onderwijs, terwijl er middelen worden gegenereerd voor gemeenschapsprojecten.

Dr. Peter Groote en dr. Leonieke Bolderman, een docententeam aan de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen, introduceren de innovatieve cursus "Geografie van de Verenigde Staten". Deze ervaringsreis stelt studenten in staat om actief hun begrip van de sociaal-ruimtelijke dynamiek van de VS vorm te geven. Via interactieve presentaties en gezamenlijke onderzoeksprojecten krijgen studenten een genuanceerd begrip van het landschap van de VS. De beoordelingsstructuur van de cursus benadrukt continu leren, samenwerking. De diverse output zorgt voor een uitgebreide en overdraagbare leerervaring. Beide runner-up teams hebben elk €2500 gewonnen om te investeren in onderwijsinnovaties binnen hun respectieve praktijken.

Gefeliciteerd aan alle winnaars en genomineerden voor hun uitstekende bijdragen aan onderwijs- en leerinnovatie!

Laatst gewijzigd:26 maart 2024 10:50
View this page in: English

Meer nieuws

  • 29 april 2024

    Sensor met gevoel

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...