Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Interdisciplinary project grants: How to get started

Wanneer:ma 03-10-2022 12:00 - 14:00
Waar:Engelse Zaal, Academiegebouw

Ben je op zoek naar manieren om je interdisciplinaire proefinitiatief in het onderwijs te financieren en wil je meer weten over hoe je dat via interfacultaire samenwerking zou kunnen doen?

Recentelijk hebben de faculteiten en het bestuur van de universiteit een stimuleringsfonds voor interdisciplinaire projecten in het leven geroepen om kleinschalige, verkennende eenjarige projecten te financieren die gericht zijn op de ontwikkeling van interdisciplinair onderzoek, onderwijs en impact. Voor welk soort activiteiten is deze subsidieregeling geschikt? Voor wat voor initiatieven kun je de financiering aanwenden en hoe kan dit de aanzet zijn voor de ontwikkeling van een groter project op het gebied van interdisciplinair onderwijs? Hoe betrek je anderen bij je ideeën?

Tijdens deze lunchbijeenkomst zal Senior Beleidsmedewerker Nienke de Deugd meer vertellen over de subsidieregeling en de ervaringen tot nu toe. Lukas Linsi, co-voorzitter van de YAG Interdisciplinarity Working Group zal reflecteren op de intentie en potentie van de regeling. Subsidieaanvrager Joke Fleer zal je meer vertellen over haar toegekende  initiatief in het onderwijs. Kom met je eigen ideeën voor de ontwikkeling van interdisciplinair onderwijs en ontdek of deze subsidieregeling je kan helpen ze te realiseren. De bijeenkomst wordt afgesloten met een inventarisatie van de behoeften en ideeën voor een vervolg. Lunch wordt verzorgd.