About us Organization Rules and regulations Education

Date:19 April 2021
Author:Groningen Topsportstudiestad
Iris Hochstenbach 3e op NK

Tijdens het NK Roeien Klein in Zevenhuizen (ZH) was er dubbel succes voor de RTC-roeiers van Gyas. Luuk Adema en Ties Talsma wonnen zilver bij de heren twee-zonder, terwijl Iris Hochstenbach met het brons naar huis ging bij de lichte dames skiff.

Luuk Adema, student Chemical Engineering, en Ties Talsma, student Economics en Business Economics, wonnen met overmacht hun kwartfinale en finishten als tweede in hun halve finale, achter Trition 1. Datzelfde team wisten ze in de finale voor te blijven, maar in de eindstrijd was Laga 3 met miniem verschil net iets sneller dan Adema en Talsma.

Iris Hochstenbach, studente Geneeskunde, eindigde als derde in de lichte skiff. Ze herhaalde daarmee haar prestatie uit 2019. Ze moest deze keer alleen haar meerdere erkennen in winnares Marieke Keijser van Skadi en nummer twee Femke van de Vliet van Triton.

Bij de lichte heren skiff leek Joris Kluvers met een vierde plaats in de kwalificatie op weg naar een mooie eindklassering. Een vierde plek in de halve finale bleek echter niet genoeg voor een plaats in de finale. Kluvers moest uiteindelijk genoegen nemen met een vierde plaats in de B-finale. Stefan Slagter eindigde als tweede in de C-finale.