Skip to ContentSkip to Navigation
Wubbo Ockels School for Energy and Climate Onderzoek

Onderzoek

Onderzoek

Wat is de Wubbo Ockels School for Energy and Climate?

De Wubbo Ockels School (WOS) is een netwerkorganisatie, open voor alle belangstellenden, en gekenmerkt door deze drie aspecten: 

  • Interdisciplinair onderzoek en leren worden bevorderd

  • Onderzoeksvragen en onderwijs worden ontworpen en ontwikkeld binnen een gemeenschap van geïnteresseerde academische werknemers van verschillende faculteiten

  • De WOS werkt samen met de buitenwereld, via andere kennisinstellingen, het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties in binnen- en buitenland

Daarnaast fungeert de WOS als kennishandelaar door kennis te delen ter ondersteuning van geïnformeerde besluitvorming in de overheid, de politiek, het bedrijfsleven en andere sectoren. In principe leveren alle activiteiten van de schools ook een directe toegevoegde waarde op voor onderzoekers en studenten. Die toegevoegde waarde bestaat uit:

  • Het ontstaan van nieuwe onderzoekspartnerschappen – zowel tussen wetenschappers van verschillende faculteiten, als tussen partners binnen en buiten de universiteit – die kunnen leiden tot innovatieve vragen en doorbraken ten gunste van de academische wereld en de samenleving

  • Meer mogelijkheden voor onderzoekers om zichtbaar te zijn in en interactie te hebben met de maatschappij

  • De creatie van nieuwe kanalen om onderzoek gefinancierd te krijgen door of via externe partners

  • Nieuwe inhoud voor het onderwijs en nieuwe onderwijsmethoden voor studenten die willen helpen bij het oplossen van regionale en mondiale uitdagingen

  • Studenten die nieuwe kennis en vaardigheden ontwikkelen door samen te werken en te leren met mensen uit andere disciplines en door interactie met externe partijen, waardoor hun inzetbaarheid wordt vergroot

  • Extra mogelijkheden voor studenten en onderzoekers om in contact te komen met relevante werkgevers (netwerken en leren van de buitenwereld)

Laatst gewijzigd:23 augustus 2023 09:09
View this page in: English