Wubbo Ockels School for Energy and Climate Over

Postdoc Public perceptions and acceptability of Hydrogen Developments

Hydrogen is a rapidly evolving development aimed at mitigating greenhouse gas emissions. Hydrogen is not an energy source in itself, but serves as an energy carrier. Energy produced from gas and/or renewable energy sources can be saved and stored in a form of hydrogen and used when needed.

The development and implementation of hydrogen is a technological and, more importantly, a societal challenge. It is critical to gain understanding of how people form their perceptions and acceptability judgements of hydrogen projects, which key factors play a role in public perceptions and acceptability, and how to incorporate this knowledge in socially responsible policy-making. These questions are at the heart of this project, with the primary focus on hydrogen transport and storage.

Onderzoeker Klimaatadaptatie - Hanze

Om de klimaatopgave van nu aan te pakken hebben we iedereen nodig. Wil jij als onderzoeker een bijdrage leveren aan deze urgente opgave? En ben je geïnteresseerd in het doen van toegepast onderzoek waarvan de resultaten direct (inter-)nationale en regionale impact hebben? Dat komt goed uit: de Hanze is namelijk op zoek naar meerdere (junior en/of senior) onderzoekers om het toegepast onderzoek een flinke boost te geven.

Voor het lectoraat Ruimtelijke Transformatie Water van Kenniscentrum NoorderRuimte zijn wij op zoek naar een Onderzoeker Klimaatadaptatie.

Steeds vaker hebben we te maken met de gevolgen van klimaatverandering: wateroverlast, droogte en hitte zijn aan de orde van dag. Dit maakt het aanpassen van onze leefomgeving noodzakelijk en urgent. Dat is waar het lectoraat Ruimtelijke Transformatie Water zich mee bezig houdt. Hier werken we aan het klimaatbestendig inrichten van steden en gebieden met uitdagingen als wateroverlast, droogte en hittestress. Vanuit het lectoraat dragen we vanuit verschillende disciplines bij aan het vinden van concrete, praktische oplossingen voor deze uitdagingen. Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan groen-blauwe oplossingen, nature-based solutions en drijvend bouwen. Dit doen bij voorkeur samen met andere partijen: bedrijven, overheden, andere kennisinstellingen, burgers en natuurlijk studenten. Hierbij gaat we graag creatief en innovatief te werk: zo bedachten we de klimaatboom en verzorgen we regelmatig ClimateCafés.

Lees meer op de website van Hanze.

Laatst gewijzigd:15 april 2024 15:12