dr. S. (Siebrich) de Vries
Effecten op handelen en competentiebeleving van docenten Project van Windesheim/VU en RUG In dit onderzoek wordt gekeken hoe Lesson Study het pedagogisch-didactisch handelen en de competentiebeleving van docenten in het voortgezet onderwijs beïnvloedt, specifiek gericht op het omgaan met verschillen tussen leerlingen. Het onderzoek wordt gesubsidieerd via een promotiebeurs. De promotie vindt plaats op 7 november 2019. |
Lesson study als organisatieroutine in het VO, organisatie en beleving Project RUG Onderzoek hoe Lesson Study op een duurzame manier op scholen kan worden georganiseerd. |
Lesson study in de Lerarenopleiding Project RUG Onderzoek naar de vakdidactische kennisontwikkeling van studenten en ervaren docenten Nederlands die in een Lesson Study-team samenwerken. |
Validering en waardering van Lesson Study in Nederland Project van RUG, VU en UT (consortium Lesson Study NL / www.lessonstudynl.nl) Onderzoek naar de validering en waardering van Lesson Study in de Nederlandse context. Centraal staat de begeleiding van leerprocessen en de professionele ontwikkeling van docenten. Het onderzoek wordt gesubsidieerd door NRO. |
De rol van schoolleiderschap bij duurzame onderwijsverbetering Project van UT en RUG Onderzoek naar de rol van schoolleiderschap bij het realiseren van duurzame onderwijsverbetering via PLG’s gericht op Lesson Study en datagebruik (zogenaamde datateams). Het onderzoek wordt gesubsidieerd door NRO. |
|
Laatst gewijzigd: | 25 juni 2022 14:20 |