Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Waar vindt u ons dr. S. (Siebrich) de Vries

dr. S. (Siebrich) de Vries

Onderzoeker
Profielfoto van dr. S. (Siebrich) de Vries
Telefoon:
050 36 37279 (Lerarenopleiding | Grote Kruisstraat 2/1 | 9712 TS Groningen | kamer: 2212.0109 | vrijdag)
E-mail:
s.de.vries rug.nl

Publicaties

Exploring How Facilitators Influence Teacher Talk During Post-Research Lesson Discussions of Lesson Study

Facilitating teachers’ talk about their understanding, experienced relevance and attitudes toward Lesson Study

“Are we jumping into a gap?” A study of the interplay between theoretical input and practical knowledge during noticing as reasoning of a lesson study team in initial teacher education

Didactiek voor Vak en Beroep 2024

How can participation in a Learning Study foster prospective teachers’ mathematical knowledge for teaching?

More than mundane matters: An exploration of how schools organize professional learning teams

Peer-to-peer-talk in whole-classroom discussions

Taking Learner Initiatives within Classroom Discussions with Room for Subjectification

Twee actuele beroepsbeelden leraar onder de loep: een uitnodiging tot dialoog

Understanding sustainable professional learning communities by considering school leaders’ interpretations and educational beliefs

Pers/media

Leraar vraagt leerling of les goed is

Welke leraar leert het meest?

Leerlinggerichte docenten geven beter les

Docent die zich richt op de leerling blijft bij

Als leerling het niet snapt, moet leraar het beter uitleggen

Een lerende docent is een goede docent