Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Waar vindt u ons dr. E.P.M. (Evelien) Croonen

dr. E.P.M. (Evelien) Croonen

Universitair docent
Profielfoto van dr. E.P.M. (Evelien) Croonen
Telefoon:
E-mail:
e.p.m.croonen rug.nl

Franchising is een heel krachtige strategie voor franchisegevers om nieuwe bedrijfsconcepten snel op grote schaal uit te rollen. Voor franchisenemers is het een uitgelezen manier om kant-en-klare en uitgeteste concepten te gebruiken. Maar hoe kunnen franchisegevers en franchisenemers hun relaties en franchiseformules succesvol vormgeven? Hoe gaan franchisepartners om met strategie, innovatie en strategische veranderingen binnen hun formules? Hoe kunnen franchisegevers en -nemers hun relaties vormgeven zodat er sprake is van wederzijds vertrouwen? 

In de afgelopen twintig jaren hebben we aan veel verschillende wetenschappelijke projecten op bovenstaande onderwerpen gewerkt. Een zeer belangrijk uitgangspunt is dat we de perspectieven van zowel franchisegevers als franchisenemers gebruiken: franchising kan alleen succesvol zijn als beide partners succesvol zijn. We hebben onze projecten in verschillende internationale wetenschappelijke tijdschriften, zoals Entrepreneurship Theory & Practice, Journal of Small Business Management, Small Business Economics, of International Small Business Journal, gepubliceerd. Ook hebben we meermaals een Best Paper Award gewonnen bij het congres van de International Society of Franchising.

Wij werken samen met alle relevante partijen, zoals individuele franchisegevers en franchisenemers en adviesbureaus op het gebied van franchising. 

Evelien Croonen & Maryse Brand

Laatst gewijzigd:04 juli 2023 18:01