Maatschappij/bedrijven Centrum voor Informatie Technologie Research and Innovation Support Virtual Reality en Visualisatie

Reken nodes van het Grid cluster

Nieuw Grid cluster  in bedrijf

Het nieuwe Grid cluster is sinds maart al volop in bedrijf. Inmiddels hebben er al meer dan 230.000 jobs gedraaid. »

Haagse Hogeschool

Calamiteiten in het Vizier

Het HPC/V verzorgde op 5 oktober 2011 in opdracht van Groningen Seaports een 3D presentatie tijdens het symposium 'Calamiteiten in het Vizier' in de aula van de Haagse Hogeschool. »

Science On a Sphere

Onze eigen versie van Science On a Sphere is net gereed en maakt goed gebruik van ons mega touchscreen . De oorspronkelijke versie is ontwikkeld door NOAA. Klik verder om ook een filmpje te zien.  »

3D stereo spel op Noorderzon

HPC/V op Noorderzon

Gedurende het Noorderzon festival (18-28 augustus 2011) stond er een grote wetenschapskubus van 10x10x10 meter, Qu3, waarvoor op de bovenste verdieping het HPC/V, in opdracht van Groningen Seaports, een gezond en energetisch spel gemaakt heeft. »

Gridcluster klaar om uit te pakken.

Nieuw Gridcluster in aanbouw

Afgelopen dinsdag 30 augustus is een nieuwe Grid cluster gearriveerd. Dit cluster zal de bijna 5 jaar oude hardware van het huidige Grid cluster gaan vervangen. Het cluster is geleverd door HP en aangeschaft met behulp van subsidie van Big Grid.   »

4k video in GIS onderwijs

4k Video Seminar

Nadat we een 4k video wedstrijd gewonnen hadden (georganiseerd door Surfnet en Waag Society) hebben we een video gemaakt voor gebruik tijdens de lessen over Geografische Informatie Systemen. In februari 2011 heeft Gert-Jan Verheij tijdens het Seminar innovatie en inspiratie een presentatie gegeven over hoe dat effectief kon worden ingezet. »

Plasma Touch

Mega Multitouch Screen

Met een beetje zelfbouw en wat eigen geschreven software is eind januari 2011 ons grote touchscreen gereed gekomen. Het is erg groot, maar bovendien erg snel. Het kan makkelijk tien personen tegelijk aan en zal voornamelijk gebruikt worden voor onderwijs en onderzoek. »

De userinterface van MACHT-tig

Science Linx

Een experimenteel en innovatief project heeft het HPC/V in juni opgeleverd bij de permanente expositie van Science Linx. Met behulp van augmented reality kunnen bezoekers ervaring op doen met objecten die super klein of juist super groot zijn. »

Nieuwbouw Duo2

Nieuwbouw duo2

in juni 2010 heeft het HPC/V presentaties verzorgt voor duo2 dat op de plek van de huidige IB-groep een nieuw gebouw aan het neerzetten is. De interactieve sessies met het personeel van duo2 werden door de deelnemers zeer gewaardeerd. »

Dreamforest bij het HPC/V

Dreamforest

Om bij weg te dromen of om inspiratie op te doen, het dreamforest siert nu de ontvangstruimte van het HPC/V »

Mobiel planetarium tijdens de opening

Opening Reality Center

op 28 mei 2010 werd het vernieuwde Reality Center feestelijk in gebruik genomen. Het beschikt nu o.a. over een cylindervormig transparant scherm met zes full-HD projectoren. »

Het grote voorbeeld

Echte angst met virtuele spinnen.

In een nieuwe virtuele wereld gemaakt door Gerwin Kramer, een student bij het HPC/V, kunnen mensen met angst voor spinnen effectief behandeld worden.  »

Infiniband switch in Millipede

Millipede rekencluster in gebruik genomen.

Het cluster voor grote rekenaars aan de Rug is in gebruik genomen op 15 mei 2010. Met meer dan 3200 processor cores zal het de komende jaren de honger naar meer rekenkracht van de wetenschappers moeten stillen. »

Reality Center

Real Research in Virtual Reality

In de lifestyle special van de universiteitskrant van 19 december 2009 is een artikel te vinden over het Reality Center.

Het nieuwe cluster

Cluster ziet het licht

Het nieuwe Cluster kreeg voor het eerst stroom. Nu is het tijd voor configuratie en testen. »

Nieuw cluster