4k video in Surfnet Seminar
4k in onderwijs
Tijdens het Seminar innovatie en inspiratie heeft Gert-Jan Verheij een presentatie gegeven over hoe 4k video effectief kan worden ingezet bij onderwijs. In dit specifieke geval gaat het over een les aan studenten met gebruikmaking van een geografische informatie systeem (GIS). Er worden een groot aantal kaarten tegelijk getoond waardoor de onderlinge verbanden beter zichtbaar blijven. Dat in tegenstelling tot bv. een powerpoint presentatie waarbij de kaarten sequentieel getoond zouden worden.
Arcgis in 4k
Het gebruikte GIS programma is arcgis, en dat draait opzich prima op zo'n groot scherm, maar de performance was toch iets onder de maat om zo te gebruiken in een video. Daarom werden de interacties met de data achteraf door het HPC/V vervangen met een versie die heel snel lijkt te reageren. Daarvoor werd het programma After Effects gebruikt.
Onderzoek
Binnenkort start samen met de docent (Marien de Bakker) er ook een onderzoekje naar hoe effectief het werkelijk is, door het effect ervan te vergelijken met andere manieren waarop de lesstof wordt aangeboden.
4k video
De 4k video is ook bijzonder, omdat hij gemaakt is zonder 4k camera voor een groen scherm. Meer info daarover staat op deze pagina.
Laatst gewijzigd: | 17 oktober 2017 14:16 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...