Onderzoek Department of Genetics
University Medical Center Groningen

Open Dag UMCG 20 maart 2010

10 maart 2010

Het programma van de Open Dag op zaterdag 20 maart 2010 is rond en een ‘zeer bijzondere handeling’ markeert om klokslag 10.00 uur in de Fonteinpatio de officiële start. Ongeveer 800 medewerkers zijn die dag paraat om bezoekers een plezierige en leerzame dag te bezorgen. Naast deelname aan diverse rondleidingen kunnen zij bijvoorbeeld ook terecht bij demonstraties, (enkele herhaalde) lezingen van de Medische Publiekacademie of hun zenuw- en spierfuncties laten testen. Er is een speciale ambulance te bezichtigen en op het AB-terrein kan het publiek de traumaheli bekijken en kennis maken met leden van het Mobiel Medisch Team.

Voor kinderen zijn er een aantal aparte activiteiten. Zo wordt tijdens de Open Dag een start gemaakt met de Medische Jeugdacademie, waar jongeren kunnen luisteren naar lezingen met titels als ‘Hoe word ik topsporter’, ‘Het verliefde brein’ en ‘Hatsjoe! Hooikoorts’. De Jeugdacademie is het nieuwe, jongere broertje van de populaire en succesvolle Medische Publieksacdemie. Kleine kinderen kunnen hun knuffels een zorgzame behandeling laten geven in het Knuffelziekenhuis, waarbij zij zelf mogen assisteren. Verder is er voor de jeugd een speciale speurtocht uitgezet.

De Open Dag is voor het UMCG een uitgelezen kans om een groot publiek kennis te laten maken met een aantal facetten van het moderne zorgproces, faciliteiten en middelen, maar ook met mensen die in het UMCG werken.

Laatst gewijzigd:18 december 2023 07:30