Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Postacademisch Onderwijs

Actualiteiten AVG

Deze cursus heeft plaatsgevonden
NOvA logo 3 PO-punten

Voor juristen die met de AVG werken, biedt deze cursus een overzicht van de actualiteiten uit de rechtspraak. Aan de hand van voorbeelden bespreekt prof. mr. A.M. Klingenberg de stand van zaken en gaat daarbij onder meer in op actuele Europese en Nederlandse rechtspraak, sanctiebesluiten van de AP en actuele ontwikkelingen in de duiding en uitleg van de open normen uit de AVG. Uiteraard heeft u de gelegenheid tot het stellen van vragen.

logo syncasso

"Ook wanneer je de literatuur goed bijhoudt, is de kans levensgroot aanwezig dat je nieuwe ontwikkelingen mist binnen het relatief jonge vakgebied van het Privacy recht. Om snel weer op de hoogte te zijn, heb ik gekozen voor de cursus Actualiteiten van de RUG. In een middag ben je weer helemaal op de hoogte. In een kleine groep was er veel ruimte voor het stellen van vragen. Dit zorgde voor een interactieve middag met veel toegevoegde waarde."

Mark Getkate - Functionaris voor de Gegevensbescherming Syncasso Gerechtsdeurwaarders

Deze cursus is interessant voor gevorderde juristen op het gebied van de privacywetgeving en functionarissen gegevensbescherming.

Over de docent

Aline Klingenberg

Prof. mr. dr. Aline Klingenberg is sinds 2001 verbonden aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid. In 2011 promoveerde zij op het onderwerp 'Bestuursrecht, e-mail en internet, Bestuursrechtelijke normen voor elektronische overheidscommunicatie'. Vanaf 2013 tot 2017 coordineerde zij de Togamaster. In 2015 werd zij rechter plv. bij de rechtbank Noord-Nederland. Vanaf 1 april 2017 coordineert zij de opleiding voor IT-recht van de Faculteit Rechtsgeleerdheid.

Alle informatie op een rijtje

Docenten
Prof. mr. A.M. Klingenberg
Dinsdag 14 november 2023
Ontvangst
13.30 uur
14.00 uur - 17.15 uur
Plaats
Norman Building, Lutkenieuwstraat 5, 9712 AW Groningen
Cursusprijs
€ 325,- (vrijgesteld van BTW) inclusief digitaal cursusmateriaal
Studiepunten
Deze cursus kunt u mee laten tellen voor uw IAPP registratie.
3 NOvA-punten. KNB- en MfN-punten, alsmede overige punten op aanvraag
Doelgroep
Gevorderde juristen op het gebied van de privacywetgeving en functionarissen gegevensbescherming
Didactiek