Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Masterweek Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij

Vanaf:ma 20-11-2023
Tot en met:vr 24-11-2023
Waar:Woensdag: op de faculteit (Oude Boteringestraat 38, Groningen). Maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag: online
De factor religie.
De bestudering van de religiefactor in de maatschappij.

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema's speelt religie een belangrijke rol. Experts op het gebied van religie zijn daarom nodig in een wereld waarin religie niet weg te denken is uit het dagelijks leven.

Aan de Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij bieden we verschillende mastertracks aan die elk religie onderzoeken in relatie tot specifieke onderwerpen, van erfgoed tot vredesopbouw, van gezondheid & welzijn tot politiek en klimaatverandering.

Je bent van harte welkom tijdens de mastervoorlichtingsdagen van 20-24 november om meer te weten te komen over onze programma's en de factor religie in cultuur en maatschappij. Op woensdag geeft elke master een fysieke voorlichting op de faculteit, en op de overige dagen verzorgt elke opleiding een online voorlichting.

Opleidingen

Tracks in eenjarige masterprogramma Theologie en Religiewetenschappen:
Tweejarige Research Master:
Double Degree Programma's:
Erasmus Mundus Joint Master:

Programma Masterweek

Van elk masterprogramma bieden we een fysieke én een online voorlichtingsronde aan. Je ontmoet docenten en studenten van de master. Ook is in elke ronde een studieadviseur aanwezig die je meer kan vertellen over toelating tot de master en studievoorzieningen.

Voorlichtingen op de faculteit:

Locatie: Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij (Oude Boteringestraat 38, Groningen)

Woensdag 22 november
15-16 uur

Theology and Religious Studies (Research Master)

15-16 uur

Lerarenopleiding Godsdienst en Levensbeschouwing (NL)

16-17 uur

Religious Diversity in a Globalised World (Erasmus Mundus Joint Master)

Heritage and Religion

Religion, Conflict and Globalization

18-19 uur

Werk en Zingeving (NL)

Geestelijke Verzorging (NL)

19-20 uur

Religion and Pluralism, Ancient & Modern + Double Degree master Religion and Pluralism

Online voorlichtingen:

Maandag 20 november
Dinsdag 21 november
Donderdag 23 november
Vrijdag 24 november
16-17 uur

Theology and Religious Studies (Research Master)

17-18 uur

Religious Diversity in a Globalised World (Erasmus Mundus Joint Master)

Werk en Zingeving (NL)

18-19 uur

Heritage and Religion

Lerarenopleiding Godsdienst en Levensbeschouwing (NL)

Geestelijke Verzorging (NL)

Religion, Conflict and Globalization

Alle voorlichtingen zijn in het Engels, tenzij anders vermeld.

Meld je nu aan voor de Masterweek, en stel zo je eigen programma samen.

Kun je er niet bij zijn en heb je vragen over de opleiding, neem dan contact met ons op via communications.rcs@rug.nl. Of stuur een e-mail naar een van onze masterambassadeurs.

Alumni

Onze alumni komen in veel verschillende beroepen terecht, van beleidsmedewerker erfgoedbeheer tot adviseur op het gebied van seksualiteit. Nieuwsgierig? Kijk op onze alumnipagina voor voorbeelden!