Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Noorderlab: de nieuwe science podcast voor nieuwsgierige Noorderlingen

29 maart 2022

Noorderlab is dé nieuwe science podcast voor nieuwsgierige Noorderlingen. Elke aflevering van de Noorderlab podcast gaat over één van de laboratoria van de Rijksuniversiteit Groningen. Onderzoekers vertellen over de inhoud van hun werk en over wat hen drijft. Een mooi inkijkje in universitair onderzoek.

In het eerste seizoen staat het Stratingh Institute for Chemistry centraal. Elke drie tot vier weken verschijnt er een nieuwe aflevering over de wondere wereld van scheikunde. De Noorderlab podcast is op Spotify te beluisteren (en de andere bekende luisterplatforms zoals Apple en Google Podcasts).

De podcast is ontwikkeld door Science LinX, het science center van de Faculty of Science and Engineering van de Rijksuniversiteit Groningen. De podcast is mede mogelijk gemaakt door het Koninklijk Natuurkundig Genootschap en geproduceerd door productiehuis PodGront. In iedere aflevering van ongeveer een ‘studentenkwartiertje’ ontmoet je steeds één van de wetenschappers én PodGront host Amanda Brouwer.

Meer informatie is te vinden op de Noorderlab-webpagina.

Noorderlab
Laatst gewijzigd:30 maart 2022 09:57