Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe lezingenreeks Schatten uit de Universiteitsbibliotheek

10 oktober 2019
Atlas Maior, dl. 9, Joan Blaeu, Amsterdam 1664 (UB Groningen)

De afdeling Bijzondere Collecties van de Universiteitsbibliotheek Groningen herbergt duizenden oude en vaak zeldzame werken, waaronder handschriften, incunabelen, historische atlassen en kaarten. Veel onderzoekers van binnen en buiten de Rijksuniversieit Groningen gebruiken werken uit deze collecties voor hun onderzoek.

In de lezingenreeks Schatten uit de Universiteitsbibliotheek: lezingen over Bijzondere Collecties vertellen wetenschappers over hun lopend of afgerond onderzoek naar materiaal van de afdeling Bijzondere Collecties, in aanwezigheid van de objecten in kwestie.

In de herfst en winter van 2019-2020 zijn er weer drie lezingen in deze reeks, met zeer uiteenlopende onderwerpen. Na de lezingen van een half uur heeft het publiek de gelegenheid om vragen te stellen aan de onderzoekers en het materiaal zelf te bekijken.

De presentaties zijn telkens dinsdagmiddag om 16.00 uur, zijn in het Nederlands en richten zich op een breed publiek. Iedereen is van harte welkom, aanmelden is niet nodig en een bibliotheekkaart is geen vereiste. Indien u geen kaart heeft, kunt u een bezoekerspas ophalen bij de receptie.

Locatie: Jantina Tammeszaal, 4e verdieping UB Binnenstad, Broerstraat 4

Laatst gewijzigd:13 januari 2020 11:34