Peter Verhoef nieuwe decaan Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Het faculteitsbestuur is verheugd aan te kondigen dat Peter Verhoef door het College van Bestuur is benoemd als nieuwe decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB). Hij begint op 1 juni 2019 voor een periode van vier jaar. We zijn er trots op een ervaren academische leider te hebben gevonden, zowel in onderwijs als onderzoek, met een grondige kennis van de faculteit.
De benoeming betekent dat onze huidige interim-decaan prof.dr. Jan Berend Wezeman de FEB per die datum zal verlaten. De zoektocht naar een nieuwe vice-decaan begint binnenkort. We hopen een nieuwe vice-decaan aan te stellen per 1 september 2019.
Over Peter Verhoef
Peter Verhoef (1972) is hoogleraar Marketing aan de FEB en directeur van de University of Groningen Business School (UGBS). Hij is ook de oprichter en directeur van het Groningen Digital Business Centre en het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen.
Hij promoveerde in 2001 aan de School of Economics, Erasmus Universiteit Rotterdam. Zijn onderzoeksinteresses hebben betrekking op klantenbeheer, klantentrouw, multichannelvraagstukken, category management en koopgedrag van biologische producten. Hij heeft uitgebreid over deze onderwerpen gepubliceerd en zijn publicaties zijn in veel tijdschriften verschenen.
Peter Verhoef heeft uitgebreide onderwijservaring met bachelor- en masterstudenten en promovendi. Hij is ook betrokken bij onderwijs voor professionals en verzorgt bijdragen aan meerdere executive programma's. Hij is momenteel ook academic trustee van het Marketing Science Institute in Boston (www.msi.org) en fellow van de European Marketing Academy (EMAC). Hij was medevoorzitter van de EMAC 2017-conferentie in Groningen.
Verhoef is momenteel redactielid van de Journal of Marketing, Marketing Science, Journal of Retailing, Journal of Service Research en de Journal of Interactive Marketing. Hij is bovendien area editor van Marketing Science en hoofdredacteur van het International Journal of Research in Marketing.
Laatst gewijzigd: | 31 januari 2023 10:01 |
Meer nieuws
-
25 april 2024
Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of...
-
25 april 2024
Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper...
-
19 april 2024
Nieuwe scriptieprijs voor masterstudenten Economie en Bedrijfskunde
Hoe kunnen we economie en bedrijfskunde studenten prikkelen om in hun masterscriptie aandacht te besteden aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? De 14 Nederlandse faculteiten economie en bedrijfskunde, verenigd in het Decanenberaad Economie...