Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Research Master Theology & Religious Studies Topopleiding

02 maart 2016

De Keuzegids Masters heeft de tweejarige Research Master Theology & Religious van de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de RUG het predikaat 'Topopleiding' gegeven. Alleen excellente opleidingen krijgen dit keurmerk. De Groningse Research Master is daarmee niet alleen de beste masteropleiding in dit vakgebied, maar ook binnen de sector Geesteswetenschappen de beste Research Master van Nederland.

De eenjarige master Theology & Religious Studies scoort ook goed. Deze masteropleiding is net als vorig jaar binnen de reguliere universiteiten de beste van Nederland in het vakgebied. Alleen de Protestants Theologische Universiteit en de Theologische Universiteit Kampen scoren hoger met hun specifiek theologische eenjarige masterprogramma.

Topopleiding Keuzegids Universiteiten

Topopleidingen

In oktober 2015 werd de bacheloropleiding Theologie van de RUG ook al door de Keuzegids Universiteiten uitgeroepen tot de beste van Nederland. De bachelor Theologie draagt al jaren het predikaat Topopleiding, dat wordt toegekend aan opleidingen die 75 punten of meer scoren. De Keuzegidsen worden uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (CHOI) en zijn bedoeld voor studenten die zich willen oriënteren op hun studiekeuze

Advies Keuzegids

"Zoek je een master aan een reguliere universiteit, dan is de RUG de beste keuze – net als voor de researchmasters", aldus de keuzegids in haar eindadvies. Wat arbeidsmarktperspectief betreft heeft de gids goed nieuws voor theologen: "De komende jaren gaan veel huidige theologen met pensioen. Tegelijkertijd stromen er geen duizenden afgestudeerden per jaar de arbeidsmarkt op. Dus hoewel recent afgestudeerden niet zo makkelijk werk vonden, zijn de vooruitzichten voor de komende jaren goed."

Laatst gewijzigd:12 juni 2023 20:19