Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Gert Stulp met NWO Rubiconbeurs naar Londen

19 december 2013

Socioloog Gert Stulp is een van de vier startende wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen die met financiering van NWO onderzoek kan doen in het buitenland. NWO biedt recent gepromoveerde wetenschappers binnen het Rubiconprogramma ruimte om onderzoekservaring op te doen aan internationaal vooraanstaande instituten in het buitenland.

Een evolutionaire benadering van kinderkeuze

Dr. G. (Gert) Stulp (m), RUG -> The London School of Hygiene and Tropical Medicine, Evolutionary Demography (GB), 24 maanden

Er bestaat beperkt begrip van individuele kinderkeuzes in moderne, geïndustrialiseerde samenlevingen. Een evolutionaire benadering van kinderkeuze kan nieuwe inzichten bieden, en uitsluitsel geven over de (mal) adaptiviteit van hedendaags voortplantingsgedrag. Dergelijk inzicht verbetert eveneens voorspelling van geboortecijfers en faciliteert daarmee bevolkingsbeleid.

Laatst gewijzigd:04 juli 2014 21:39