Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

4 GMW Honours studenten schrijven in eerste Groningse Honours Review

26 juni 2013

Met maar liefst 5 van de 7 artikelen hebben de Honour studenten van de faculteit GMW een groot aandeel gehad in de tot stand koming van het eerste nummer van Honours Review, een nieuw journalistiek-wetenschappelijk tijdschrift dat wordt gepubliceerd door Honoursstudenten van de Rijksuniversiteit Groningen.

Jeremy Dillmann, die ook spreekt op de opening van het facultaire acdemische jaar op 5 september, schreef het openingsverhaal getiteld Humpty Dumpty, The advantages of an interdisciplinary approach in academia. De andere GMW bijdragen kwamen van Bettina Franke, Clemens Ebeling en Tobias Meierdierks (2x). Allen afkomstig van de opleiding Psychologie.

Het initiatief voor het Honourstijdschrift, naar voorbeeld van het bekende studententijdschrift Harvard Law Review, biedt talentvolle RUG-studenten een interdisciplinair platform om het resultaat van hun wetenschappelijke werk te delen met elkaar, de academische gemeenschap en de samenleving. ‘Honours Review is te vergelijken met een zeer hoogstaande wetenschapsbijlage’, zegt dr. Kees de Vey Mestdagh, docent en adviserend lid van de redactie. ‘In de artikelen behandelen de studenten wetenschappelijke en maatschappelijke vraagstukken vanuit een multidisciplinair perspectief. De kwaliteit van de eerste editie is hoog. De RUG kan trots zijn op het resultaat.’

Lees de eerste editie van Honours Review digitaal via de website honoursreview.nl.

Overzicht bijdrage GMW studenten

• Jeremy Dillmann - Humpty Dumpty, The advantages of an interdisciplinary approach in academia
  • Bettina Franke - Born to be wild, Criminality and biomarkers
  • Tobias Meierdierks - On Physical Romanticism, A layperson’s attempt to describe why Superstring Theory is a contender for a theory of everything