Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Illustra 2014 wordt ingezet voor onderwijsdoeleinden.

12 mei 2013

Binnen de afdeling Geschiedenis is het afgelopen jaar in een derdejaars kernvakcollege college aandacht besteed aan Commemorative Practices in the history of science and universities (Bosch en Daling). Daarbij hebben studenten o ok dit en andere portrettenprojecten bestudeerd en heeft een student een referaat geschreven over de Commemorative practices van de RUG ten aanzien van Aletta Jacobs.

Een student-assistent heeft gewerkt aan het maken van biografische schetsen van vrouwen op de shortlist. Zowel het onderwijs (kernvakcollege) als het student-assistentschap zal in het volgend academisch studiejaar worden voortgezet. Mineke Bosch zal bovendien in het kader van dit onderwijs en onderzoek een seminar organiseren rond het werk van Ludmilla Jordanova die ook een boek schreef over portretten van wetenschappers onder de titel Defining Features. Inzetten van het project voor onderwijsdoeleinden.

Laatst gewijzigd:04 januari 2016 15:24

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...