Skip to ContentSkip to Navigation
About us Latest news News News articles

Addie Johnson. Neuroergonomics: a Cognitive Neuroscience Approach to Human Factors and Ergonomics

25 maart 2013
Neuroergonomics
Neuroergonomics

Neuroergonomics: a Cognitive Neuroscience Approach to Human Factors and Ergonimcs. Edited by Addie Johnson and Robert Proctor

Palgrave Macmillan, February 2013
ISBN: 978-0-230-29972-6 / ISBN10: 0-230-29972-5
280 pages

This book covers the foundations and successes of Neuroergonomics, combining neuroscience and ergonomics to enhance efficiency and safety in work environments. An overview of the essential areas within the field is given with chapters on brain networks, perception, attention, and performance.
New developments in brain monitoring, molecular genetics, augmentation of human abilities, and cognitive modelling are explored and serve to illustrate how our increasing knowledge of the brain is being used to change how we work. Johnson and Proctor's book is a seminal text for Neuroergonomics, providing a key introductory outline of this expanding new field and a valuable source for all those interested in and studying Neuroergonomics, applied cognitive psychology and human performance.

Laatst gewijzigd:21 maart 2024 14:34

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...