Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Expositie bij FEB door economen-kunstenaars: uitweg uit de crisis

28 september 2010

De Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB) presenteert de reizende tentoonstelling ‘Antidotes from the Dismal Science’, te zien in het Duisenberg Gebouw van de faculteit tot maart 2011. De twaalf deelnemende kunstenaars zijn zowel professioneel econoom als professioneel kunstenaar en zijn afkomstig uit België, Denemarken, Italië, Nederland en de VS. Een van de exposanten is emeritus hoogleraar Jan Pen van de FEB, die begin dit jaar is overleden op 88-jarige leeftijd. Andere exposanten zijn prominente namen in de economische wereld en tonen hun passie via onder andere fotografie, video, schilderingen en installaties.

De expositie is inmiddels te bezoeken en zal officieel worden geopend bij de feestelijke opening van het Academisch Jaar 2010-2011 van de FEB, op donderdag 30 september a.s.

De tentoonstelling ‘Antidotes from the Dismal Science’ geeft een relatie tussen economie en kunst weer en laat zien dat economen niet alleen geïnteresseerd zijn in cijfers en ratio’s. De eerste locatie van de expositie was bij de Erasmusuniversiteit en werd geopend op 29 oktober 2009, tachtig jaar na de grote Wall Street Crash. Een bewuste keuze van initiatiefnemer Peter van Bergeijk, hoogleraar aan het Institute of Social Studies in Den Haag, die grote overeenkomsten ziet tussen de huidige economische crisis en de crisis van de jaren 30.

Exhibition: Antidotes from the Dismal Science
Locatie: