Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

Proefschrift: 'Ontbrekende gegevens schatten'

08 februari 2007
CBS logo
CBS logo

Caren Tempelman ontwikkelde modellen voor het beter inschatten van ontbrekende bedrijfsgegevens, een bezigheid die in de economie imputeren wordt genoemd. Zij deed dit voor het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), omdat deze organisatie een grote behoefte heeft aan goede imputatiemethoden die consistente gegevens opleveren. Inconsistente gegevens met zichtbare onjuistheden beïnvloeden uiteraard de geloofwaardigheid en dus het imago van het CBS negatief. De methoden die Tempelman ontwikkelde, variëren met betrekking tot de complexiteit van de beperkingen waarmee zij rekening kunnen houden. Gebruikers kunnen op die manier uit een set van mogelijkheden kiezen.

Curriculum vitae
Caren Tempelman (Meppel, 1978) studeerde econometrie in Groningen. Het onderzoek werd uitgevoerd bij de vakgroep econometrie en SOM in opdracht van het CBS. Ze promoveert op 19 februari 2007 (14.45 uur) tot doctor in de economische wetenschappen bij prof.dr. R.H. Koning. De titel van het proefschrift is: Imputation of restricted data. Applications to business surveys . Tempelman werkt bij het CBS als methodoloog.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:51
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 16 april 2018

    Dr. Nancy Kamp-Roelands RA MA van EY nieuwe hoogleraar Accountancy

    Kamp-Roelands beschikt over de unieke combinatie van ervaring met grote (multinationale) ondernemingen, (inter)nationale standaardisering (verslaggeving en controle), academisch onderzoek en een groot netwerk in organisaties op het gebied van duurzame...

  • 12 april 2018

    Two new round tables at 41st International IAEE Energy conference

    The round tables during the 41st International IAEE Energy conference offer a unique opportunity for academics, policy makers, consultants and representatives from energy business to meet and discuss various relevant energy related topics. Lees meer...

  • 10 april 2018

    Campagne energieonderwijs van start: Choose wisely, follow energy

    Deze week lanceren Hanzehogeschool Groningen, Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en de New Energy Coalition (NEC) een gezamenlijke wervingscampagne voor energiestudenten. De campagne wijst studenten op de al aanwezige studieroutes op het gebied van energie...