OsgLODeditor
06 juni 2005
Het HPC&V gebruikt het OpenSceneGraph formaat om VR-applikaties te bouwen. Om een goede performance te krijgen dienen ver weg gelegen objecten uit minder details te zijn opgebouwd dan dichter bij gelegen objecten. Daarom moet elk object verschillende levels of detail (LOD) kennen waaruit een keuze wordt gemaakt al naar gelang de afstand tot het gezichtspunt. Met de OsgLODeditor kan men de afstand instellen waarbij van LOD wordt veranderd. Martijn Kragtwijk schreef deze handige tool. De OsgLODeditor is open-source software, die gratis is te downloaden.
Laatst gewijzigd: | 24 januari 2020 16:14 |
Meer nieuws
-
29 april 2024
Sensor met gevoel
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...