Een interdisciplinair programma over dilemma's in pedagogiek, cultuur en onderwijs. Wil jij bijdragen aan oplossingen, kennis en beleid - en leren van andere disciplines en landen?
Het deeltijdprogramma is identiek aan het voltijdprogramma, maar is verdeeld over twee jaar. De exacte verdeling van de vakken vind je op deze pagina zodra het programma voor 2025/2026 is vastgesteld.
VakkenVakkencatalogus > |
---|
Citizenship and Education in Postcolonial Societies (5 EC) |
Education for a better world (5 EC) |
Ethics in Care and Education (5 EC) |
In the best interests of the child (5 EC) |
Knowledge and Technology in Educational and Psychological Practice (5 EC) |
Qualitative Research Methods (5 EC) |
Teaching and Practical Research Skills (5 EC) |
VakkenVakkencatalogus > |
---|
Research Thesis (20 EC) |
Stage (5 EC) |
Het deeltijdprogramma is identiek aan het voltijdprogramma, maar is verdeeld over twee jaar. De exacte verdeling van de cursussen vind je op deze pagina zodra het programma voor 2025/2026 is vastgesteld.
Specifieke eisen | Extra informatie |
---|---|
minimum kennis |
Voldoende vakken op het gebied van:
Eerdere ervaring met academisch schrijven (bijv. bachelorscriptie) is wenselijk, maar geen vereiste. |
Vooropleiding | Organisatie | Instroom |
---|---|---|
Alle HBO-instellingen |
Via een pre-master Extra informatie:
|
Vooropleiding | Organisatie | Instroom |
---|---|---|
Alle WO-instellingen |
Via een pre-master Extra informatie:Admission request to the admissions committee. Based on the request, the committee assesses whether an additional programme in the form of a pre-master's degree is required. |
|
Academische opleiding leraar basisonderwijs | Alle WO-instellingen |
Drempelloze toelating Extra informatie:Note: Applies to all bachelors in Pedagogical Sciences at a research university (not only to Academic primary school teacher) |
Vooropleiding | Organisatie | Instroom |
---|---|---|
Pedagogische Wetenschappen | Rijksuniversiteit Groningen | Drempelloze toelating |
Type student | Deadline | Start opleiding |
---|---|---|
Nederlandse studenten | 01 juni 2025 | 01 september 2025 |
01 juni 2026 | 01 september 2026 | |
EU/EEA studenten | 01 juni 2025 | 01 september 2025 |
01 juni 2026 | 01 september 2026 | |
non-EU/EEA studenten | 01 mei 2026 | 01 september 2026 |
Specifieke eisen | Extra informatie |
---|---|
taaltoets cijfer |
The official language of the programme is English. Non-native English speakers must provide evidence of satisfactory results for one of the standard tests mentioned below. Official test results must be supplied. Please note, we do not accept Institutional TOEFL results as evidence of English proficiency. IELTS: overall 6.5; writing 6.5; speaking 6.5 | TOEFL internet-based: overall 90; speaking 22; writing 24 | CAE / CPE: C, B or A | Dutch pre-University diploma (VWO) including English: 5.5 for English | |
Type student | Deadline | Start opleiding |
---|---|---|
Nederlandse studenten | 01 juni 2025 | 01 september 2025 |
01 juni 2026 | 01 september 2026 | |
EU/EEA studenten | 01 juni 2025 | 01 september 2025 |
01 juni 2026 | 01 september 2026 | |
non-EU/EEA studenten | 01 mei 2026 | 01 september 2026 |
Na afronding van de master kun je terecht in functies bij instellingen, instanties en media die zich bezighouden met onderzoek, onderwijs, opleiding, kinderopvang, jeugdzorg en dergelijke. Deze functies vallen binnen de domeinen:
Binnen de master Ethics of Education doen studenten hun masteronderzoek binnen de thema's van de onderzoeksgroep Education in Culture. Deze groep bestudeert de wisselwerking tussen pedagogiek, cultuur en onderwijs in formele en informele settings, vanuit historische, filosofische, theoretische en interculturele perspectieven.
- | Shaping Minds, Shaping Machines: The Quiet Revolution of AI in UNESCO's Educational Dream |
- | De visie van de FIOM op ongehuwd moederschap gedurende de periode 1934-1961 |
- | Balancing Educational Freedom and State Governance: The Case of Cornelius Haga Lyceum and Article 23 of the Dutch Constitution. |
- | Education of Children in Refugee Camps: The case of Ritsona Refugee Camp, Greece |
- | De Controversiële Rol van de Docent Maatschappijleer: Een onderzoek naar de attitude van docenten maatschappijleer in het voortgezet onderwijs ten opzichte van het bespreken van controversiële onderwerpen in de klas en door welke factoren deze wordt gevormd |