Skip to ContentSkip to Navigation
About us Faculty of Behavioural and Social Sciences PedOn Research Lief, liever, liefst

Algemeen

Via verhalen kunnen we een kijkje nemen in andermans hoofd. Met onze leesinterventie 'Lief, liever, liefst' laten wij middelbare scholieren een kijkje nemen in het hoofd van leeftijdgenoten die verliefd zijn. Verliefdheid, zoals ze dat zelf misschien weleens hebben gevoeld, maar vooral verliefdheid op iemand van hetzelfde geslacht. Op deze manier proberen we leerlingen op een positieve en herkenbare manier aan het denken te zetten over seksuele diversiteit.

De leesinterventie is bedoeld voor derde klassen vmbo-tl, havo en vwo en kan uitgevoerd worden binnen het vak Nederlands. Het doel van het project is om uit te zoeken of het lezen van jeugdliteratuur(fragmenten) over seksuele diversiteit, en de opdrachten die bij de lessenserie horen, een positieve invloed hebben op het denken over en de houding ten opzichte van diverse vormen van liefde. Het project is ontwikkeld in samenwerking met de culturele en maatschappelijke instellingen Stichting Lezen en COC Nederland.

Laatst gewijzigd:21 januari 2020 15:13