Mandy van der Gaag wint BSS Science for Society Impact Award 2019 voor haar onderzoek naar het terugdringen van voortijdig schoolverlaten
Tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de faculteit GMW van de Rijksuniversiteit Groningen op 6 januari jl. ontving ontwikkelingspsycholoog Mandy van der Gaag de BSS Science for Society Impact Award 2019. Zij kreeg de award voor de impact van haar onderzoeksproject U-Can-Act over voortijdig schoolverlaten.
De uitkomsten van het project, dat in 2017 startte met een grote NRO subsidie, zijn opgepakt door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en verwerkt in verschillende recente beleidsdocumenten rond het thema. Ook organiseerde Mandy van der Gaag een symposium waaraan beleidsmakers, professionals en wetenschappers deelnamen en schreef ze op basis van de bevindingen het boek ‘Voortijdig schoolverlaten voorkomen: perspectieven van wetenschap, praktijk en beleid’ dat binnenkort zal verschijnen.
De BSS Science for Society award is een initiatief van het faculteitsbestuur om jonge onderzoekers te belonen die uitzonderlijk goed in staat zijn geweest om impact te genereren met hun onderzoek. De uitreiking van de award werd verzorgd door extern jurylid Thony Visser, decaan van de Faculteit Letteren. De jury waardeerde “de inzet om een maatschappelijk probleem op te lossen dat in Nederland nog steeds zeer prominent aanwezig is.” De award werd dit jaar voor de vierde keer uitgereikt.
Laatst gewijzigd: | 07 januari 2020 15:50 |
Meer nieuws
-
16 mei 2024
KNAW benoemt Mladen Popović en René Veenstra tot lid
Hoogleraar Mladen Popović en hoogleraar René Veenstra zijn door de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) benoemd tot lid.
-
01 mei 2024
Gedragswetenschapper Carsten de Dreu benoemd tot hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen
De Rijksuniversiteit Groningen kondigt met veel genoegen de benoeming aan van de gerenommeerde sociale en gedragswetenschapper Carsten de Dreu tot onderzoekshoogleraar aan de RUG.
-
09 april 2024
Kirsten van den Bosch: ‘Studenten verbinden met de praktijk is echt in elke opleiding haalbaar’
Dr. Kirsten van den Bosch en haar team wonnen de Best Practice Award 2024 met hun initiatief om studenten te verbinden met organisaties om echte problemen op te lossen binnen Academic Learning Communities.