Spaanse dissertatieprijs voor Mónica López (Orthopedagogiek)
Mónica López, postdoc bij de afdeling Orthopedagogiek, heeft de ‘Extraordinary psychology doctorate prize 2011-2012’ van de Universiteit van Oviedo (Spanje) gewonnen voor haar dissertatie ‘Outcomes assessment of foster care in Spain’, waarop zij op 15 maart 2011 ‘cum laude’ promoveerde.
De prijs van de Universiteit van Oviedo wordt jaarlijks uitgereikt aan een gepromoveerde, die niet alleen een excellente dissertatie heeft geschreven maar die zich ook heeft ingespannen om de resultaten van het onderzoek beschikbaar te maken voor (verbetering van) de praktijk van de psychologische en pedagogische dienstverlening.
Het onderzoek van López is het eerste in Spanje waarin op basis van een omvangrijke survey in kaart wordt gebracht welke kinderen in pleeggezinnen verbijven, hoe zij zich ontwikkelen, en welke factoren een rol spelen bij het al dan niet terugkeren van deze kinderen naar hun gezin van herkomst. In een deelstudie onderzoekt López de werving en selectie van nieuwe pleeggezinnen.
In Groningen werkt Mónica López samen met Hans Grietens en Erik Knorth in onderzoek naar ervaringen van kinderen in de pleegzorg en professionele besluitvorming bij kindermishandeling.
Website: http://www.rug.nl/staff/m.lopez.lopez/index
Laatst gewijzigd: | 06 juni 2019 14:30 |
Meer nieuws
-
16 mei 2024
KNAW benoemt Mladen Popović en René Veenstra tot lid
Hoogleraar Mladen Popović en hoogleraar René Veenstra zijn door de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) benoemd tot lid.
-
01 mei 2024
Gedragswetenschapper Carsten de Dreu benoemd tot hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen
De Rijksuniversiteit Groningen kondigt met veel genoegen de benoeming aan van de gerenommeerde sociale en gedragswetenschapper Carsten de Dreu tot onderzoekshoogleraar aan de RUG.
-
09 april 2024
Kirsten van den Bosch: ‘Studenten verbinden met de praktijk is echt in elke opleiding haalbaar’
Dr. Kirsten van den Bosch en haar team wonnen de Best Practice Award 2024 met hun initiatief om studenten te verbinden met organisaties om echte problemen op te lossen binnen Academic Learning Communities.