Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Masterweek Faculty of Theology and Religious Studies (zowel online als op de faculteit)

Vanaf:ma 20-03-2023
Tot en met:vr 24-03-2023
Waar:Maandag: op de faculteit (Oude Boteringestraat 38, Groningen). Dinsdag t/m vrijdag: online in Blackboard Collaborate
De factor religie.
De bestudering van de factor religie in de maatschappij.

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema's is religie een belangrijke factor. Experts op het gebied van religie zijn nodig in een wereld waarin religie niet weg te denken is uit het dagelijks leven.

Aan de faculteit Theology and Religious Studies (vanaf september 2023: de faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij) bieden we verschillende mastertracks aan die elk religie onderzoeken in relatie tot specifieke onderwerpen, van erfgoed tot vredesopbouw, van gezondheid & welzijn tot politiek en klimaatverandering.

Je bent van harte welkom tijdens de mastervoorlichtingsdagen van 20-24 maart om meer te weten te komen over onze programma's en de factor religie in cultuur en maatschappij. Op maandag geeft elke master een fysieke voorlichting op de faculteit, en van dinsdag t/m vrijdag verzorgt elke opleiding een online voorlichting.

Opleidingen

Tracks in eenjarige masterprogramma Theologie en Religiewetenschappen:
Tweejarige Research Master:
Double Degree Programma's:
Nieuw vanaf 2023-2024:

Programma Masterweek

Van elk masterprogramma bieden we een online én een fysieke voorlichtingsronde aan. Je ontmoet één of meer docenten en studenten van de master. Ook is in elke ronde een studieadviseur aanwezig die je meer kan vertellen over toelating tot de master en studievoorzieningen.

Voorlichtingen op de faculteit:

Locatie: faculty of Theology and Religious Studies, Oude Boteringestraat 38, Groningen

Maandag 20 maart

Werk en Zingeving (NL)

15-16 uur

Religion and Pluralism, Ancient & Modern + Double Degree master Religion and Pluralism

16-17 uur

Lerarenopleiding Godsdienst en Levensbeschouwing (NL)

16-17 uur

Theology and Religious Studies (Research Master)

17-18 uur

Religion, Conflict and Globalization

18-19 uur

Heritage and Religion

19-20 uur

Geestelijke verzorging (NL)

19-20 uur

Religious Diversity in a Globalised World (Erasmus Mundus Joint Master)

Online voorlichtingen:

Dinsdag 21 maart
Woensdag 22 maart
Vrijdag 24 maart
15-16 uur

Theology and Religious Studies (Research Master)

16-17 uur

Religious Diversity in a Globalised World (Erasmus Mundus Joint Master)

17-18 uur

Lerarenopleiding Godsdienst en Levensbeschouwing (NL)

Religion, Conflict and Globalization

Werk en Zingeving (NL)

18-19 uur

Heritage and Religion

Geestelijke verzorging (NL)

Alle voorlichtingen zijn in het Engels, tenzij anders vermeld.

Aanmelden

Je kunt je vanaf 1 maart per opleiding aanmelden, zo stel je je eigen voorlichtingsprogramma samen.

Kun je er niet bij zijn en heb je vragen over de opleiding, neem dan contact met ons op via prospectives.rcs@rug.nl. Of stuur een e-mail naar een van onze masterambassadeurs.

Alumni

Onze alumni komen in veel verschillende beroepen terecht, van beleidsmedewerker erfgoedbeheer tot adviseur op het gebied van seksualiteit. Nieuwsgierig? Kijk op onze alumnipagina voor voorbeelden!