Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Accountancy studenten FEB winnen NBA Impact Challenge

15 februari 2023
De FEB studenten bij de finale van de NBA Impact Challenge

Thomas Greidanus, Stefan Veltman, Allard de Vries en Arnoud Reitsema, Accountancy studenten bij de Faculteit Economie en Bedrijfskunde (FEB), hebben recent de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) Impact Challenge gewonnen. Voor de tweede keer op rij won een team van FEB deze jaarlijkse challenge.

De NBA Impact Challenge

Sinds drie jaar laat de NBA Impact Challenge scholieren en studenten kennismaken met het accountantsberoep. Scholieren en studenten werken tijdens gastlessen aan praktijkcases. Uiteindelijk kwalificeren in totaal zes teams zich voor de finale, twee elk van de havo, het vwo en het hoger onderwijs .

Finale

Dit jaar draaide de praktijkcase om twee jonge ondernemers met hun koffiebar 'Nossa Barista': een koffiezaak waarin gebruik gemaakt wordt van duurzame koffiebonen. De scholieren en studenten gaven als accountants advies over hoe de onderneemsters met verschillende vraagstukken kunnen omgaan.

Tijdens de finale kregen de zes teams, na een korte pitch, een aantal vragen van de jury. De jury, bestaande uit Kris Douma (voorzitter NBA), Adrianca Mens (BDO), Mark Vaessen (KPMG) en Maaike Westra (bestuurslid NBA Young Profs), prees het hoge niveau van alle finalisten: "Zij hebben op verschillende manieren laten zien wat er van een accountant verwacht mag worden."

Begeleidend docent Teye Marra is trots: “Heel mooi om te zien dat een groep studenten die onze cursus Boekhouden Accountancy & Controlling hebben gevolgd, hun kennis in de praktijk met succes hebben mogen testen. Proficiat!”

Laatst gewijzigd:22 februari 2023 13:47