Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Business Meets University: events om samen aan succes te werken

15 februari 2018

Meermaals per jaar organiseren we events voor bedrijven en ondernemers om ervaringen en kennis uit te wisselen en om samen te werken aan business cases. Met ervaren professionals en docenten en met jonge talenten die een fris perspectief bieden. Dit leidt tot een inspirerende dynamiek en een snelkoker van nieuwe ideeën voor groeiende organisaties.

Onlangs organiseerden we een avond rondom het thema creativiteit & innovatie in bedrijf in samenwerking met de Gemeente Groningen en VNO-NCW MKB Noord. Prof. Dr. Bernard Nijstad, expert op het gebied van HRM en Organisational Behaviour: Ondernemen en creativiteit liggen dicht bij elkaar. Creativiteit is nodig als je wilt vernieuwen en inspelen op ontwikkelingen.” Key note spreker Willem Hein van Belon+ Westerterp beaamde de kracht van samenwerken: “Belangrijk aan dit samenbrengen van partijen is de uitwisseling van kennis. De wisselwerking van toegepaste kennis uit praktijk en de nieuwste inzichten vanuit onderzoek. Dit helpt bij het implementeren van nieuwe ideeën.”

MKB-ers konden zich tevens inschrijven voor consultancy-on-the-spot: in een stoomsessie werden zij geadviseerd door de nieuwe generatie Economie en Bedrijfskunde talenten en kregen zij nieuw licht op vraagstukken die in hun organisatie spelen. Christine van de Wetering van CRISP klantbeleving was een van de deelnemers: “Ik ben heel tevreden met de samenwerking met de studenten: ze waren verrassend, meedenkend en vooral bevlogen. Je merkt toch dat jongeren op een andere manier naar de maatschappij kijken en dat helpt bij het bedenken van nieuwe ideeën.”

De volgende editie van Business Meets University, met het thema 'Innovatiecultuur', vindt plaats op 14 december 2018.

Meer info

Wijnand Aalderink