Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Noordelijk MKB wil creativiteit in bedrijf stimuleren

23 november 2017
.

Groningen, 23 november 2017 – Afgelopen week kwamen circa vijftig ondernemers uit het Noorden bijeen op de Groningse Faculteit Economie en Bedrijfskunde om meer te horen en leren over creativiteit en innovatie in bedrijf. Het speciaal voor het Noordelijke MKB georganiseerde ‘Business meets University’-event resulteerde in een inspirerende dynamiek tussen bedrijven en jonge talenten en een snelkoker van nieuwe ideeën voor groeiende organisaties.

Onder de titel ‘Creating success in the North’ initieerde de Faculteit in samenwerking met de Gemeente Groningen en VNO-NCW MKB Noord dit symposium. Ondernemers kregen aan de hand van lezingen en workshops de laatste inzichten op het gebied van creativiteit en hoe dit beter benut kan worden in de eigen organisatie. Prof. Dr. Bernard Nijstad, expert op het gebied van HRM en Organisational Behaviour: “Ondernemen en creativiteit liggen dicht bij elkaar. Creativiteit is nodig als je wilt vernieuwen en inspelen op ontwikkelingen.”

Willem Hein, Belon+ Westerterp

Key note spreker Willem Hein van Belon+ Westerterp was positief over het initiatief: “Belangrijk aan dit samenbrengen van partijen is de uitwisseling van kennis. De wisselwerking van toegepaste kennis uit praktijk en de nieuwste inzichten vanuit onderzoek. Dit helpt bij het implementeren van nieuwe ideeën.”

Student Consultant Gerben Wiersema

MKB-ers konden zich tevens inschrijven voor consultancy-on-the-spot: ruim twintig MKB ondernemers die vooraf een business case hadden ingediend, werden ter plekke in een stoomsessie geadviseerd door de nieuwe generatie Economie en Bedrijfskunde talenten en kregen nieuw licht op vraagstukken die in hun organisatie spelen. Het aantal inzendingen blijkt een duidelijk teken dat ondernemers aan de slag willen met innovatie en creativiteit om hun business verder te ontwikkelen. Het laat zien dat er ambitie is in de regio; een drang om te vernieuwen en te groeien. Tegelijkertijd is deze student consultancy een manier om studenten meer bij het regionale bedrijfsleven te betrekken.

Christine van de Wetering van CHRISP klantbeleving was een van de deelnemers:

“Ik ben heel tevreden met de samenwerking met de studenten: ze waren verrassend, meedenkend en vooral bevlogen. Je merkt toch dat jongeren op een andere manier naar de maatschappij kijken en dat helpt bij het bedenken van nieuwe ideeën.”

Ook samenwerken met onze talenten? Neem contact op met Wijnand Aalderink via m.w.aalderink rug.nl / 050 363 8207

.
URL FEB