Over ons FEB About us Vakgroepen IM&S

Start nieuwe ronde Noord-Nederlandse Innovatiemonitor (Innovatiemonitor-2019)

Datum:18 maart 2019
Start nieuwe ronde Noord-Nederlandse Innovatiemonitor-2019

In maart 2019 wordt de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor voor de vijfde keer uitgevoerd.  De Innovatiemonitor brengt jaarlijks de innovatieactiviteiten, -investeringen en -prestaties van het noordelijke mkb in kaart. Zo’n vijfduizend mkb’ers worden jaarlijks bevraagd door het expertisecentrum Vinci van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) in samenwerking met het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN).

What’s in it for you?
Als deelnemer aan de Innovatiemonitor ontvang je een persoonlijk Innovatiepaspoort. Hierin worden de innovatieactiviteiten en -prestaties van jouw bedrijf vergeleken met gelijksoortige bedrijven in Noord-Nederland. Tevens ontvang je een overzicht van welke subsidies bij jouw bedrijf kunnen passen.

Wat moet je er voor doen?
Vul tussen 15 maart en 1 april de online vragenlijst in op de website van de Rijksuniversiteit Groningen. Het invullen duurt 15 tot 20 minuten. Je ontvangt je persoonlijke Innovatiepaspoort na analyse van alle resultaten.

Naar de Vragenlijst >>

Over de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor
De Noord-Nederlandse Innovatiemonitor is een initiatief van het expertisecentrum Vinci van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN). Sinds 2015 worden jaarlijks zo’n vijfduizend Noord-Nederlandse mkb’ers met een vragenlijst benaderd. De uitkomsten geven inzichten in hun innovatie-activiteiten, investeringen en prestaties. "Naast inzicht willen we ook graag bereiken dat er een goed onderbouwde discussie over het innovatiebeleid in de regio ontstaat. Niet op basis van gevoel, maar op basis van de juiste aantallen.”, aldus Dries Faems, één van de initiatiefnemers van de Innovatiemonitor.

De Innovatiemonitor kent een hoofdrapport dat jaarlijks wordt gepubliceerd. Per jaar worden er op specifieke thema’s deelonderzoeken uitgevoerd. In 2019 staan de volgende thema’s centraal: digitale transformatie, tijdshorizon van ondernemers en financiering van innovatie.

Naast de RUG en het SNN zijn ook MKB Noord, VNO-NCW Noord, TCNN, NOM, PNO Consultants, de Water Alliance, het Octrooicentrum Nederland, Koninklijke Metaalunie en Samenwerking Noord als strategische partners bij dit initiatief betrokken.

Meer informatie?
Voor meer informatie over (deelname aan) de Innovatiemonitor 2019, kunt u contact opnemen met dr. Thijs Broekhuizen, professor Innovatiemanagement & Strategie aan de RUG: (t.l.j.broekhuizen rug.nl, 0503633777)  of Luc Hulsman, Programmabeheerder van het SNN (hulsman snn.eu, 0505224945).

Eerdere apporten op een rij
Eerdere rapporten van de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor vindt u hier >>