Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Noord-Nederlandse ondernemers omarmen disruptieve technologieën

12 juli 2018
De Noord-Nederlandse Innovatiemonitor 2018

Internet of Things, Sensortechnologie, Robotisering en Big Data zijn disruptieve technologieën die populair zijn bij Noord-Nederlandse ondernemers. Dit blijkt uit de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor 2018 van de Rijksuniversiteit Groningen en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland. Van de bevraagde ondernemers is meer dan 52% met minstens één disruptieve technologie actief aan de slag. Disruptieve technologieën verwijzen naar nieuwe technologische ontwikkelingen die bestaande sectoren en markten kunnen ontwrichten. Andere bekende voorbeelden hiervan zijn de Blockchain-technologie en de opkomst van 3D-printing. In de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor 2018 is specifiek aandacht besteed aan de mate waarin het noordelijk midden- en kleinbedrijf (mkb) actief bezig is met disruptieve technologieën. Ondernemers in Noord-Nederland blijken deze technologieën te omarmen.

Lees de resultaten van de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor 2018 >>

Download het Noord-Nederlandse Innovatiemonitor hoofdrapport 2018 >>

Meer informatie?
Voor meer informatie over de Innovatiemonitor 2018, kunt u contact opnemen met prof. dr. Dries Faems, hoogleraar Innovatie & Organisatie aan de Rijksuniversiteit Groningen: (d.l.m.faems@rug.nl of 050 36 37296).

Over de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor
De Noord-Nederlandse Innovatiemonitor is het resultaat van een strategische samenwerking tussen het expertisecentrum Vinci van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN), die in 2015 is opgestart. Naast de RUG en het SNN zijn ook MKB Noord, VNO-NCW Noord, TCNN, NOM, PNO Consultants, de Water Alliance en het Octrooicentrum Nederland als strategische partners bij dit initiatief betrokken. In de monitor van 2018 staan de volgende thema’s centraal: financiering van innovatie, maatschappelijke versus economische innovatie doelstellingen, en nieuwe technologieën voor innovatie.

URL FEB
AACSB EQUIS logos