Skip to ContentSkip to Navigation
FEB for BusinessPart of University of Groningen

FEB for Business

Faculty of Economics and Business
FEB for Business

News

Jonge talenten adviseren Drentse ondernemers over groei mogelijkheden
When:22 March 2019

Starten, groei, innovatie, financieren en exporteren: daar draait het om in het business development programma 'Ik ben Drents ondernemer'. Studenten Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen adviseren momenteel Drentse ondernemers en pitchen hun plannen op dinsdag 2 april in de Statenzaal van het Provinciehuis in Assen.

FEB for Business presents its business services during the Promotiedagen Noord Nederland
When:10 January 2019

FEB for Business presented its business services during the Promotiedagen Noord Nederland-2018

De hervorming van het Europese emissiehandelssysteem begint te werken (blog)
When:11 December 2018

De uitstoot van broeikasgassen moet worden teruggedrongen. Om dit doel te realiseren heeft de Europese Unie in 2005 het Europese emissiehandelssysteem ontworpen. Een marktinstrument waar jarenlang veel kritiek op was, maar inmiddels is herzien. De sterke stijging van de C02-prijs is een teken dat deze hervorming begint te werken.

Business Meets University: Innovatie & Transformatie | 14 december
When:08 November 2018

Meermaals per jaar organiseren we events voor bedrijven en ondernemers om ervaringen en kennis uit te wisselen en om samen te werken aan business cases. Met ervaren professionals en docenten en met jonge talenten die een fris perspectief bieden. Dit leidt tot een inspirerende dynamiek en een snelkoker van nieuwe ideeën voor groeiende organisaties.

Join our Catch up! on Energy - Knowledge and Networking event | 6 December
When:31 October 2018

Would you like to hear about the latest scientific insights on the energy transition? And talk to other executives about the challenges that you are facing and exchange your best practices? Then join us on 6 December for an interactive afternoon, where professionals and companies working in the field of energy will share their experiences with you.

Second GDBC event in DOT Groningen: join us
When:02 October 2018

On Tuesday 13 November, the Groningen Digital Business Center (GDBC) is organizing its second event where you can attend inspiring sessions of top speakers in Digital Business and broaden your professional network. Sign up now because the number of places is limited. Check out the programme >>

Technische groothandel Wasco krijgt customer experience training op eigen locatie
When:29 June 2018

Wasco, een groothandel voor de installatiebranche, is begonnen aan een inhouse programma van de University of Groningen Business School om te werken aan de customer experience bij hun klanten. Wasco-klanten worden steeds veeleisender en concurrenten uit het speelveld blijven innoveren. Onderscheidend vermogen is essentieel in deze competitieve markt. "We willen CX echt in ons DNA krijgen; van management tot op de vloer en andersom", zegt Jan Bijnen, directeur inkoop & marketing bij Wasco, in een eerste reactie.

UGBS certificaat voor medewerkers Heuver Banden: "Interactieve training over pricing sloot helemaal aan bij onze wensen"
When:12 June 2018

Heuver Banden heeft de UGBS incompany training "Pricing" afgesloten met de uitreiking van certificaten van de University of Groningen Business School. Afgestemd op de eigen organisatie kregen de sales- en marketingmedewerkers van Heuver praktische handvatten om hun prijsbeleid te versterken, De training werd gegeven door Drs. Jos Fleischeuer, Universitair Docent Business Marketing aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Executive masters and programmes University of Groningen Business School open for application!
When:26 April 2018

Executive masters and programmes University of Groningen Business School open for application

Dr. Nancy Kamp-Roelands RA MA of EY new professor in Accountancy
When:16 April 2018

With Dr. Nancy Kamp-Roelands of EY comes a unique combination of experience with large multinational clients, (inter)national standard setting, academic research and a large network in sustainable business growth.

Six round tables at 41st International IAEE Energy conference
When:09 April 2018

The round tables and plenary sessions during the 41st International IAEE Energy conference offer a unique opportunity for academics, policy makers, consultants and representatives from energy business to meet and discuss various relevant energy related topics. Register now!

Start nieuwe ronde Noord-Nederlandse Innovatiemonitor
When:15 March 2018

In maart 2018 wordt de Noord-Nederlandse Innovatiemonitor voor de vierde keer uitgevoerd. Het expertisecentrum Vinci van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en het Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN) brengen jaarlijks de innovatieactiviteiten, -investeringen en -prestaties van het noordelijke mkb in kaart.

University of Groningen Business School launches new Environmental, Social & Governance (ESG) Assurance course
When:06 March 2018

The University of Groningen Business School (UGBS) launches the Environmental, Social & Governance (ESG) Assurance course.

Business Meets University: events om samen aan succes te werken
When:15 February 2018

Meermaals per jaar organiseren we events voor bedrijven en ondernemers om ervaringen en kennis uit te wisselen en om samen te werken aan business cases. Met ervaren professionals en docenten en met jonge talenten die een fris perspectief bieden. Dit leidt tot een inspirerende dynamiek en een snelkoker van nieuwe ideeën voor groeiende organisaties.

University of Groningen Business School and Altuïtion launch new Customer Experience Management course
When:11 December 2017

Optimal customer experience as the starting point for your organisation.

UG and Northern Online Entrepreneurs launch Groningen Digital Business Centre
When:25 November 2017

The University of Groningen and Noordelijke Online Ondernemers (NOO) are joining forces to help develop and consolidate the flourishing digital sector in the Northern Netherlands. Together they are launching the Groningen Digital Business Centre (GDBC), a new knowledge centre that focuses on developing, sharing and transferring knowledge in the field of digital entrepreneurship. An important goal is to train young talent in digital business and big data, to meet the high demand from the sector for academically trained professionals.

Seminar: emission trading and energy transition | 12 May 2017
When:20 April 2017

Hoe effectief is het om zowel energietransitie als emissiehandel naast elkaar in te zetten? Tijdens het seminar 'emissiehandel en energietransitie' op 12 mei in Den Haag wordt hierover gesproken en gediscussieerd.

Data marketing while preserving customer confidentiality
When:05 April 2017

The opportunities to use customer data for marketing purposes are under increasing pressure. PhD student Niels Holtrop has developed a new model that protects customer privacy while simultaneously preserving the marketing opportunities for businesses.  

Provincie Groningen accordeert subsidieregeling voor FEB Student Consultancy
When:17 March 2017

Groningen, 15 maart 2017 - Het Student Consultancy project van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde is sinds vorige week officieel geaccrediteerd door de Provincie Groningen, na een besluit hiertoe van Gedeputeerde Staten. Zie Dit maakt het voor organisaties in het Noorden nog aantrekkelijker om de diensten van onze studenten gebruik te maken.

AACSB accreditation Groningen Faculty of Economics and Business extended
When:10 February 2017

FEB was granted the AACSB reaccreditation! FEB still belongs to the 1% of business schools worldwide with both EQUIS and AACSB.

Top 3 of “The 200 most influential people in the Netherlands” are all graduates of FEB
When:19 December 2016

Hans Wijers, Paul Polman and Klaas Knot are ranked 1, 2 and 3 in the annual Top 200 of most influential people, published by De Volkskrant this weekend. All three are alumni of the Faculty of Economics and Business at the University of Groningen.

Verhoef and Alsem win prize for the best Marketing book and best Marketing textbook in the Netherlands
When:08 December 2016

The winner of the Marketing Literature Prize 2016 of the Platform Innovation in Marketing (PIM) is the book “ Creating Value with Big Data Analytics” by FEB Professor Peter Verhoef. In addition, the prize for the best Marketing Text Book 2016 goes to “Merkpositionering”, by Dr. Karel Jan Alsem of the Marketing section.

Northern Dutch innovation often comes from unexpected sources
When:29 June 2016

As well as the usual suspects – large technology firms and small high-tech start-ups – the northern Netherlands also boasts other businesses which excel in innovation. This is the conclusion of research conducted by the University of Groningen in collaboration with the Northern Netherlands Provinces Alliance (SNN).

Elsevier student survey: top scores for all BSc’s and MSc’s. Biggest winners: Econometrics, Economics, Finance and Business Administration
When:02 October 2015

Two of FEB's four Bachelor's programmes were voted best programme by students (all four are in the top 3!), according to the Elsevier national survey. The BSc EOR is number one out of six similar programmes in the Netherlands and the BSc Bedrijfskunde ranks number one out of four. Of our MSc's the big winners are the MSc Finance (78% (very) satisfied students) and EORAS (81%): they both come in first out of three, and Economics (79% satisfaction score) which is number one of six.