Onderwijs Online onderwijs voor medewerkers Tools

Blackboard Collaborate: Overstappen op online colleges

Op deze pagina vindt u informatie om uw colleges online aan te bieden. Voordat u begint, moet u uw studenten informeren over het onderwijs dat online wordt aangeboden. Gebruik het tabblad “Aankondigingen” in uw Nestor-cursus om studenten daarover te informeren en hen meer specifieke informatie te geven over uw cursus en de overstap naar online onderwijs. Bekijk een folder (Engelse versie) over continuïteit van onderwijs online.

U kunt hier een keuze maken voor meer informatie over:

Blackboard Collaborate: Snelle handleiding – overstappen op online colleges
Blackboard Collaborate: Instructievideo's
Blackboard Collaborate: Starten met online college geven
Blackboard Collaborate: Docenten aan het woord

Online colleges via Blackboard Collaborate

Elke Nestor-cursus heeft al een virtueel klaslokaal, genaamd Blackboard Collaborate (BB Collaborate). U kunt via Collaborate uw Powerpoint presenteren en met gebruik van alleen audio, of inclusief video (via uw webcam), aan uw studenten te verduidelijken. Uw studenten kunnen vragen stellen via het chatvenster. De gehele sessie kan worden opgenomen en u kunt de opname in uw cursus publiceren. Deze online sessies moeten worden gepland op dezelfde tijdstippen als de gewone lesmomenten.

Bekijk deze snelstartgids en de bijbehorende video hieronder om u door het eerste gebruik Blackboard Collaborate te loodsen. Tip: het is handig de video na of samen met de snelstartgids te gebruiken, omdat niet alle aspecten van de snelstartgids in de video worden gedemonstreerd. Onze quick start folder (Engelse versie) kan tevens worden gebruikt nadat u de instructies uit de gids heeft gevolgd, als een reminder van de belangrijkste elementen van Blackboard Collaborate.

Blackboard Collaborate

Meer video's over het werken met Collaborate, zoals het gebruiken van subgroepen/break-out groups, of het kunnen schrijven en tekenen van onder andere forumels.

Opgenomen hoorcolleges

Als eerdere colleges zijn opgenomen, zijn deze al beschikbaar op de video-omgeving. U kunt ervoor kiezen om een ​​oude opname in uw cursus te publiceren en uw studenten deze als eerste te laten bekijken. Gebruik daarbij het discussiebord om vragen te stellen, vragen te beantwoorden en deze te delen de studenten. Op deze manier kunt u interactie met en tussen studenten in uw online onderwijs bewerkstelligen.

Andere mogelijkheden

Standaard zijn alle cursussen beschikbaar in Nestor. Zo niet, neem dan contact op met de Nestor-coördinator van uw faculteit of met Nestorsupport. In de Nestor-cursus is een reeks opties beschikbaar om uw onderwijsactiviteiten te ondersteunen. Als u daarmee nog niet bekend bent of als u uw opties wilt uitbreiden, bekijk dan dit overzicht van tools binnen uw Nestorcursus.

Laatst gewijzigd:11 augustus 2023 12:36