Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

• Nieuws van

• Nieuws per doelgroep

Nieuws doorzoeken

Hier kunt u zoeken naar berichten van de afgelopen twee jaar. Oudere berichten kunt u vinden in het archief.

Search form

Resultaten 1 - 10 / 589*

Koninklijke onderscheidingen voor Gerard van den Berg en Erik Frijlink
Datum:26 april 2024

Op vrijdag 26 april zijn op voordracht van de RUG twee wetenschappers koninklijk onderscheiden. De heer prof. dr. E. Frijlink is tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Sprookjeshof te Zuidlaren door burgemeester M. Thijsen van de gemeente Tynaarlo benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Verder is heer prof. dr. G.J. van den Berg benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. In het Stadhuis van de gemeente Groningen heeft burgemeester drs. K.F. Schuiling hem de koninklijke onderscheiding opgespeld.

Finalisten Ben Feringa Impact Award 2024 bekend
Datum:26 april 2024

Op dinsdag 21 mei 2024 wordt de jaarlijkse Ben Feringa Impact Award uitgereikt. Met deze prijs geeft de RUG een impuls aan het erkennen en waarderen van impact gedreven onderzoek.

Lineke Sneller appointed as Professor of Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing
Datum:25 april 2024

The Faculty of Economics and Business (FEB) is pleased to announce that as of 1 May, professor Lineke Sneller will be appointed as Professor Practice of Digitalization & AI in Accounting and Auditing. The chair is situated within the department of Accounting and Auditing.

Jenny van Doorn and co-authors receive 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award
Datum:25 april 2024

Jenny van Doorn and co-authors Martin Mende, Maura L. Scott (both Florida State University), Dhruv Grewal (Babson College) and Ilana Shanks (Stony Brook University) have won the 2024 Weitz-Winer-O’Dell Award. They received the award for their paper “Service Robots Rising: How Humanoid Robots Influence Service Experiences and Elicit Compensatory Consumer Responses” that was published in the Journal of Marketing Research.

Zomerschool: verschillende perspectieven voor gelijke gezondheid
Datum:25 april 2024

De Aletta Jacobs School of Public Health organiseert van 1 tot en met 5 juli een zomerschool over gezondheidsgelijkheid. Ouder worden brengt bij wijze van spreken logischerwijs meer gezondheidsproblemen met zich mee, maar zelfs binnen dezelfde leeftijdsgroepen is gezondheid niet gelijk. Volgens Marije Bosch en Erik Buskens, de coördinatoren van de zomerschool, is dat een groot probleem. ‘’We moeten een omgeving creëren waarin mensen in staat worden gesteld om gezond gedrag te vertonen, en zodoende de ongewenste en oneerlijke ongelijkheid voorkomen.’’

Gezamenlijke verklaring van de Universiteit Stellenbosch en de Rijksuniversiteit Groningen
Datum:25 april 2024

Universiteit Stellenbosch en de Rijksuniversiteit Groningen zetten zich samen in voor de internationalisering van hoger onderwijs en het opzetten van duurzame en gelijkwaardige samenwerkingsverbanden ten gunste van studenten, medewerkers en de samenleving.

1 May deadline is almost here: Apply now for our September intake!
Datum:24 april 2024

Our final application deadline is almost here: make sure to apply before 1 May, 23:59 CEST.

Succesvolle Science with Impact voor onderzoekers van RUG en UMCG bij DOT Groningen
Datum:24 april 2024

Op 19 maart hebben Business Generator Groningen en het UMCG Innovation Center gezamenlijk Science with Impact.

Jouke de Vries: ‘Rol in nationaal plan microchip-talent prachtige erkenning voor de RUG’
Datum:23 april 2024

Het demissionaire kabinet heeft onlangs ambitieuze maatregelen aangekondigd om de chipsector in Nederland te laten groeien. In die plannen is een belangrijke rol weggelegd voor de Rijksuniversiteit Groningen, constateert collegevoorzitter Jouke de Vries trots.

Van vechten tegen het water naar leven met het water
Datum:23 april 2024

Margo van den Brink stelt dat we onze ruimtelijke inrichting moeten aanpassen aan het veranderende klimaat. Dat impliceert moeilijke keuzes, immers de ruimte is beperkt en de behoeftes zijn groot.

* Het aantal zoekresultaten kan afwijken van het aantal resultaten dat u ziet, omdat sommige documenten afgeschermd zijn.